تعطیلی 15 کشتارگاه سنتی دام و طیور در مازندران

تعطیلی 15 کشتارگاه سنتی دام و طیور در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی مازندران از تعطیلی 15 کشتارگاه سنتی دام و طیور در این استان خبر داد.مجید مختاری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: 15 کشتارگاه سنتی دام و طیور امسال در مازندران تعطیل شد.
مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به برنامه‌های کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان گفت: 15 واحد کشتارگاه دام سنتی در بهشهر، ساری، نکا، قائمشهر، کیاکلا، زیراب، پل سفید، شیرگاه، بابل، امیرکلا، بابلسر، فریدونکنار، بندپی شرقی و غربی و امیرکلا تعطیل شد.
مختاری افزود: ششم همین ماه کشتارگاه سنتی گلوگاه نیز تعطیل می‌شود.
وی تصریح کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی یک دامپزشک مسئول فنی بهداشت است و یک کارشناس بهداشتی نیز بر امور نظارت دارد.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه است، تصریح کرد: دو واحد کشتارگاه صنعتی دام و 14 واحد کشتارگاه صنعتی هم اکنون در مازندران فعالیت می‌کنند.
مختاری مهمترین بیماری‌های دام و طیور را تب مالت، تب برفکی، هاری، سیاه زخم و کیست هیداتیک برشمرد و افزود: متخصصان و بازرسان اداره کل دامپزشکی استان در طرح نظارتی به همه واحدهای صنعتی سرکشی می‌کنند و همه فعالیت‌های آنان را زیر نظر دارند.
وی با تاکید بر جدیت این اداره کل بر اجرای طرح تعطیلی واحدهای متخلف استان تصریح کرد: ماموران اداره کل دامپزشکی مازندران به استناد مواد قانونی آیین‌نامه اجرایی نظارت و بهداشتی مانند مواد اجرایی هشت و 12 قانون سازمان دامپزشکی کشور پس از تذکر به هر واحد متخلف که روند کاری خود را اصلاح نکند آن واحد را تعطیل می‌کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com