تعطیلات عامل افزایش قیمت گوشت و مرغ

تعطیلات عامل افزایش قیمت گوشت و مرغ
درپی افزایش قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز طی روزهای اخیر، وزارت کشاورزی تعطیلی و محدودیت تردد ماشین‌های حمل محصولات پروتئینی را عامل افزایش قیمت عنوان و اعلام کرده که قطعا قیمت این محصولات در آینده نزدیک ارزان می‌شود.
بازار محصولات کشاورزی به ویژه محصولات پروتئینی به ویژه گوشت مرغ و گوشت قرمز در ایام نوروز با نوساناتی مواجه شد و  طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت آنها در بازار بودیم؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم گوشت قرمز (راسته گوسفندی بدون استخوان) به بیش از ۶۰ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ به حدود ۸۰۰۰ تومان رسیده است.
با وجود این‌که برخی دلایل متعدد متناقضی از جمله کاهش واردات گوشت قرمز یا کمبود عرضه گوشت مرغ را عامل گرانی انها می‌دانند، حسن ملاصالحی – رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی – در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر نمی‌توان قضاوت درست و عادلانه‌ای درباره بازار گوشت قرمز و گوشت مرغ کرد، چرا که نوسانات مقطعی به وجود آمده ناشی از تعطیلی بخشی از بازار و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی به تهران و محدودیت ترافیکی شدید برای جابه‌جایی و انتقال محصولات پروتئینی به پایتخت است.
وی افزود: بخش اعظم نیاز تهران به گوشت قرمز و گوشت مرغ از طریق استان‌های شمالی به ویژه مازندران تامین می‌شود و در شرایط کنونی با توجه به این‌که بسیاری از مسافران نوروزی هنوز به تهران بازنگشته‌اند و هنوز ترافیک سنگینی در جاده‌های تهران با استان‌های شمالی وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت مانند روزهای عادی انتقال و حمل و نقل محصولات پروتئینی پایتخت کشور به راحتی گذشته صورت گیرد.
رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که از هفته آینده مشکل تردد وسائل نقلیه مختلف به ویژه کامیون‌های حمل گوشت و مرغ در جاده‌های مذکور حل می‌شود، ادامه داد: طی روزهای آینده شاهد ارزان شدن گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار هستیم در چنین شرایطی می‌توان قضاوت عادلانه و درست‌تری از بازار و چرایی نوسانات قیمتی آنها انجام داد.
ملاصالحی گفت: یکی از نگرانی‌های کنونی این است که با توجه به افزایش عرضه قابل توجه دام سبک و سنگین در اردیبهشت‌ماه، قیمت گوشت قرمز و حتی گوشت مرغ در بازار به شدت کاهش یابد و تولید کنندگان متضرر شوند که البته برای آن هم برنامه مخصوص خود را داریم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com