تعرفه‌های جدید دامپزشکی با رشد 50 تا 100 درصد امروز ابلاغ شد

تعرفه‌های جدید دامپزشکی با رشد 50 تا 100 درصد امروز ابلاغ شد
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: تعرفه‌های دامپزشکی که از ۴ سال گذشته هیچ افزایشی نداشت، با 50 الی 100 درصد رشد قیمت برای اجرا در کل کشور ابلاغ شد.
سیدمحمد آقامیری در حاشیه هشتمین نشست رؤسای شورای نظام دامپزشکی استانهای سراسر کشور در اظهار داشت: در این نشست به تمام نمایندگان نظام دامپزشکی در استانها ابلاغ شد تا تعرفه‌های جدید دامپزشکی و صدور پروانه‌ کلینک‌ها، مایه‌کوبی‌ها و غیره را از 10 مهرماه اجرا کنند.
وی در پاسخ به اینکه نظام جامع دامپروری کشور و نیز صدور پروانه براساس قانون بهره‌وری کشاورزی دو سال پیش ابلاغ شده چرا اجرای آن به اکنون موکول شده است گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید دستورالعمل اجرای این قوانین را صادر می‌کرد که تاکنون نکرده بود.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور تصریح کرد: به تازگی دستورالعمل اجرای این قوانین تهیه شده و وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ کرده است.
به گزارش خبرنگار فارس، براساس قانون بهره‌وری کشاورزی صدور پروانه‌های بهره‌برداری، آزمایشگاه‌ها، کلنیک‌های دامپزشکی به عهده سازمان نظام دامپزشکی کشور است.
وی گفت: براساس قانون بخش خصوصی موظف است طی یک ماه صدور و یا عدم صدور پروانه‌های بهره‌برداری را به مراجعه کنندگان اعلام کند.
آقامیری گفت: شرایط جدید صدور پروانه‌ها بروکراسی اداری را کاهش داده و مدت زمان حصول نتیجه را کمتر می‌کند.
وی گفت: میزان تعرفه‌های جدید 50 الی صددرصد افزایش یافته اما این افزایش بعد از 4 سال اتفاق افتاده است.
آقامیری در پاسخ به اینکه آیا افزایش صددرصدی در قیمت تمام شده و روند درمان دامها مشکل‌ساز نخواهد بود؟ گفت: درمان کمتر از یک درصد در قیمت تمام شده محصولات دامی موثر است و با توجه به اینکه اکثر دامداری‌ها در خارج از شهر قرار دارد این هزینة‌ها برای ایاب و ذهاب همکاران هزینه می‌شود.
وی تاکید کرد: حمایت از دامداری‌های روستایی و عشایری طبق روال گذشته ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سازمان نظام دامپزشکی کشور امروز با دعوت از نمایندگان استانهای سراسر کشور اجرای قوانین جامع دامپروری و تعرفه جدید دامپزشکی را  برای اجرا از 10 مهر ابلاغ کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com