تعدد تصمیم‌گیران در صنعت مرغداری کشور علت نابسامانی این صنعت است

تعدد تصمیم‌گیران در صنعت مرغداری کشور علت نابسامانی این صنعت است
دبیر سابق انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه، تنها راه برون رفت صنعت مرغداری کشور را خروج از ساختار خرده مالکی و حرکت به سمت ساختار بزرگ مالکی بیان کرد.
حسن مهربانی یگانه با اشاره به نوسانات غیرمنطقی نرخ مرغ ظرف چند هفته گذشته در بازار کشور گفت: در حال حاضر ساختار صنعت مرغداری و به طور کلی دام و طیور ایران درست نیست و تا زمانی که به این وضع باشد مشکلات صنعت تولید دام کشور گریبان‌گیر دولت تولیدکنندگان خواهد بود.
وی افزود: ساختار صنعت دام و طیور و به ویژه مرغداری کشور ساختار خرده مالکی است که این ساختار منجر به بروز نوسانات قیمتی و تولیدی در این صنعت شده است.
یگانه با تأکید بر اینکه باید ساختار صنعت مرغداری کشور از خرده مالکی به بزرگ مالکی تغییر کند، اظهار داشت: در طول 20 الی 25 سال گذشته همواره صنعت مرغداری کشور به دلیل ساختار جزیره‌ای با مشکلاتی نظیر متضرر شدن دائمی تولیدکنندگان و تغییرات غیرمنطقی قیمت مرغ گوشتی روبرو بوده است.
این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ساختار خرده مالکی در صنعت مرغداری کشور منجر به تعدد تصمیم‌گیران در این بخش شده گفت: باید با ایجاد ساختار بزرگ مالکی در صنعت مرغداری کشور تعداد تصمیم‌گیران در این صنعت را از چند هزار تصمیم‌گیر به حداکثر 20 تصمیم‌گیر تقلیل دهیم.
به گفته یگانه تنظیم بازار مرغ گوشتی با وجود 20 هزار تولیدکننده و 400 واحد تولیدی جوجه یک روزه شدنی نیست و باید این تعداد تولیدکننده در شرکت‌های بزرگ مجتمع گوشت مرغ تجمیع شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد تصمیم‌گیران در صنعت مرغداری کشور بالغ بر 20 هزار تصمیم‌گیر است که همین امر موجب شده تا با تغییرات غیرمنطقی در بخش تولید و قیمت در بازار روبرو باشیم.
دبیر سابق انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی با انتقاد از اینکه در طول 20 سال گذشته سعی شده مضرات مدیریت ساختار خرده مالکی با راهکارهای پیش پا افتاده‌ای نظیر خرید مازاد مصرف مرغ توسط شرکت پشتیبانی دام رفع رجوع شود، گفت: مگر شرکت پشتیبانی دام چه مقدار می‌تواند مرغ مازاد موجود در بازار را خریداری و ذخیره‌سازی کند.
 
نظرات شما
  •  

    ستاینده گفت : ۹۴/۰۹/۱۷

    دکتر جان شما فوت کوزه گری را اشکار کردی!اگر این همه مراکز تصمیم گیری راه اندازی نشود اگر خدای نکرده کسی تصمیمی اشتباه گرفت(که صد البته در مملکت ما این اتفاق نیفتاده)و این صنعت را دچار چالش نمود میتوان از بند کی بود کی بود دستم بود تقصیر....استفاده بهینه نمودواساسی از موضوع خارج شد

    پاسخ...
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۴/۰۹/۱۹

    اقای دکتر سلام.ایامیدانیددرنظام جمهوری اسلامی ایران کاپیتالیسم تولیدی که شما بدنبالش هستید فعلا جائی ندارد.ایا مرغداران خودشان بخودشان پروانه دادهاند؟ایاشرکت پشتیبانی ازجنابعالی ارث میبردویادولت بنا بصلاحدیدمملکت اورا مجازدانسته؟اگرچه پشتیبانی هم امتیازی بمرغدارنمیدهد.این بحران درزمان مدیریت شمابرجوجه یکروزه بود ایا شمابرنامه خواصی درکنترل تولید اعمال کردیدتاتولید فعلی متعادل ومادروگوشتی اسیر بی برنامگی امثال شمانباشند؟اگر تعداد واحدهاوپروانه هاوجمعیت ومصرف سرانه معلوستچگونه تولیدمتوازن نمیشه؟پس

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com