تعدادی از مرغداران جهرم، اعلام ورشکستگی کردند

تعدادی از مرغداران جهرم، اعلام ورشکستگی کردند
تعدادی از مرغداران جهرم طی نامه ای به نماینده خود در مجلس، ضمن هشدار به تعطیلی مرغداران استان و شرایط بد اقتصادی و تولیدی، اعلام ورشکستگی نمودند. ( متن کامل نامه در سایت وجود دارد )
متن نامه مرغداران جهرم به شرح زیر می باشد:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر رضایی نماینده محترم شهرستان جهرم
سلام علیکم
همانطور که در نامه قبلی که هنگام آمدن رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به شهرستان جهرم خدمت ایشان و خدمت جنابعالی دادیم پیش بینی کرده بودیم مرغداران شهرستان جهرم ورشکسته شدند. بر اثر چند سال تلفات سنگین ناشی از بیماریها و فروش مرغ با زیان 300 تا 500 تومان در کیلو بالاخره مرغداری در شهرستان جهرم به زانو درآمدند و دیگر نه تنها قادر به پرداخت تعهدات مالی و وام های بانکی خود نیستند که حتی از تامین احتیاجات روزمره واحدهای تولیدی خود با مشکل جدی مواجهند.
مرغداران هر چه داشته اند و هر چه از بانک ها وام گرفته اند در مرغداریها هزینه کردند به امید اینکه تولید کنند و از درآمد آن مخارج خود را تامین کنند و وام های خود را بپردازند؛ اما هر چه شبانه روز تلاش میکنند جز زیان و زیان و زیان مکرر چیزی عایدشان نشده است.
از این طرف مرتب زیان میدهند و از آن طرف به علت ناتوانی در پرداخت وامهای بانکی مبلغ بدهیشان به سرعت بالا میرود؛ ادامه چنین روندی منجر به چنین وضعیت اسفباری شده است.
آقای دکتر! ارز که برای کشور اینقدر ارزشمند است از مملکت خارج می شود و بجای آن ذرت و سویا و سایر اقلام جهت پرورش طیور به کشور وارد می شود و بعد ما آن را به صورت تلفات به چاه میریزیم و دوباره ارز مصرف می کنیم و مرغ وارد می کنیم و مقدار این زیان برای کشور آنقدر زیاد است که آدم از بی توجهی مسئولین به چنین فاجعه ای شاخ در می آورد.
هیچ کمکی شامل مرغداران نشده است تنها چیزی که اعلام شده مبلغ وام برای تعدادی از مرغداریها است که جهت بهسازی در زمینه کاهش مصرف انرژی استفاده شود آن هم نه توسط خودشان بلکه توسط شرکتهایی که انتخاب شده است. اولا که به علت داشتن معوقات بانکی تعدادی از مرغداران قادر به دریافت آن نیستند، ثانیا مسئله اصلی دریافت آن نیست بلکه باز پرداخت آن است. فرض که آن تعداد کم مرغداران این وام را دریافت و زیر نظر بانک کشاورزی هزینه کردند وقتی مرغداری سودی که ندارد هیچ که مرتب ضرر میدهد از کجا بیاورند و آنرا بپردازند؟ ثالثا بر فرض که دریافت کنند و هزینه کنند و فرض محال که بتوانند آن را باز پرداخت کنند این کار هیچ تاثیری در محل سه مشکل بزرگ مرغداران که شامل بازار مواد اولیه، بازار مرغ تولیدی و بیماری های همه گیر و دائمی است نخواهند داشت.
آقای دکتر رضایی! هم اکنون تمام مرغداری های در حال پرورش شهرستان جهرم درگیر بیماریهای ویروسی فوق العاده شدید با تلفات بسیار سنگین است و هیچکس برای این مصیبت راه حلی ندارد. آقای دکتر رضایی راه حل مشکل ما دادن وام و هر چه بیشتر بدهکار کردن مرغدار نیست بلکه باید ساختار و شرایط کار طوری مدریت بشود که تولید کننده بتواند کار کند و سود معقول ببرد و خود و کارگاه تولیدش را سر پا نگه دارد.
آقای رضایی! سرنوشت اقتصادی که در آن با سی سال کار شرافتمندانه شبانه روزی نتوان زندگی معمولی داشت و در عوض با مدت کمی دلالی و واسطه گری پولت با پارو هم بالا نرود حتما سرنوشت شومی خواهد بود.
آقای دکتر ما مرغداران شهرستان جهرم از شما به عنوان نماینده خود استدعا داریم با طرح مشکل شدید مرغداریهای شهرستان جهرم با وزیر کشاورزی با شخص رئیس جمهور در جهت کمک این واحد های تولیدی اقدامات اثر بخشی انجام دهید.
در ادامه این نامه آمده است، بدینوسیله به اطلاع می رساند که اینجانبان امضاء کنندگان ذیل، مرغداران شهرستان جهرم، در پی بیماری های ویروسی که در دو سال گذشته سطح استان را فرا گرفته و منجر به تلفات شدید و بعضا حذف و معدومی گله ها گردیده است و از طرف دیگر افزایش بی رویه هزینه های تولید و قیمت نازل و غیر منطقی فروش مرغ و واردات گسترده مرغ منجمد خارجی باعث ضرر و زیان فاحش به مرغداران شده، به طوری که در دو سال گذشته علی رغم فعالیت مستمر و تلاش بی وقفه موفقیت به پرداخت اقساط وام های خود نشده و با افزایش بدهی و بهره دیر کرد و مواجه با بر خورد و فشار بانک های عامل شده ایم و بیش از این توان تحمل فشار اقتصادی وارده را نداشته و نداریم.
لذا طی این اطلاعیه ورشکستگی کلی و قریب الوقوع خود را اعلام و تنها راه چاره را حمایت دولت در قالب استمهال و بخشودگی بهره معوق وام ها و تجدید نظر در پرداخت غرامت بیمه طیور و مهم تر از همه بسیج همه جانبه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مهار و ریشه کنی بیماری های ویروسی می دانیم و السلام.
 
نظرات شما
  •  

    د.ر.ح گفت : ۹۰/۰۹/۰۵

    این مشکلات از قبل هم وجود داشته و هیچ کسی توجهی نمی کند . بیخودی خودتان را خسته نکنید مرغداران عزیز

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com