تعداد واحدهای مرغداری صنعتی، جوابگوی نیاز استان نیست

تعداد واحدهای مرغداری صنعتی، جوابگوی نیاز استان نیست
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌شمالی گفت: استان پتانسیل بالایی در توسعه طیور بومی دارد.احمد داوطلب با اشاره به این‌که 430 هزار قطعه طیور بومی در روستاهای استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 378 هزار قطعه مرغ و خروس و 52 هزار قطعه از سایر ماکیان شامل اردک، غاز و بوقلمون می باشد.
وی گفت: پرورش طیور بومی علاوه بر ایجاد درآمد اقتصادی برای روستاییان و تامین نیازهای معیشتی آنها می‌تواند به افزایش تولید مواد پروتئینی در استان کمک کند.
داوطلب، توسعه پرورش مرغ بومی در استان را مستلزم وجود مراکز تولید و تکثیر جوجه بومی در استان، ذکر و تصریح کرد: متاسفانه خراسان شمالی در حال حاضر فاقد چنین مراکزی است. متاسفانه متقاضی بخش خصوصی برای ایجاد این مراکز نداشته‌ایم. متقاضیان برای دریافت جوجه بومی به ایستگاه اصلاح نژاد و پرورش مرغ بومی شهرستان مشهد معرفی می شوند.
این مقام مسوول، میزان جوجه یکروزه بومی توزیع شده در سال گذشته از طریق این مرکز در بین روستائیان استان را بیش از 15000 قطعه ذکر کرد.
وی با ذکر این‌که واحدهای مرغداری صنعتی، جوابگوی نیاز استان نیست، توضیح داد: 70 واحد مرغداری فعال در خراسان شمالی وجود دارد که حدود 8000 تن گوشت مرغ در آنها تولید می‌شود. ظرفیت مرغ‌داری‌های استان باید تا دو برابر افزایش یابد. حداقل نیازمند تامین 14 هزار تن گوشت مرغ در سال برای استان هستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com