تعداد زیادمرغداری در مازندران مشکل افرین شد

تعداد زیادمرغداری در مازندران مشکل افرین شد
نماینده مردم محمود آباد و نور در مجلس شورای اسلامی به مشکل آفرین شدن تعداد زیاد مرغداری در مازندران ، گفت : صدور مجوز برای راه اندازی مرغداری جدید دراین استان نه تنها به صلاح نیست بلکه می تواند ضررهایی را برای فعالان این بخش و سرمایه گذاران ایجاد بکند .
علی اسماعیلی در شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : هم اکنون ظرفیت تولید گوشت مرغ در این استان فراتر از نیاز و استفاده است که این باعث شده تا مشکل آفرین باشد .
وی از مازاد بودن ظرفیت 150 هزار تنی گوشت مرغ در مرغداری های مازندران خبر داد و گفت: این افزایش تولید بیشتر از نیاز و همچنین عدم بسترسازی برای بدست آوردن بازارهای مصرف جدید به چالشی برای فعالان این عرصه مبدل شده است .
این نماینده مازندران در مجلس شورای اسلامی فعال بودن تنها یک سوم تا یک دوم ظرفیت مرغداری های موجود در مازندران را نشان دهنده ضربه وارده بر پیکره این صنعت در استان دانست .
وی از مسئولان حوزه کشاورزی و دیگر بخش های مرتبط خواست تا در دادن مجوز به مرغداری های جدید مازندران حتما این بحران بوجود آمده را مورد نظر قرار بدهند .

بازارهای کشورهای دیگر برای جان بخشیدن به مرغداری های مازندران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران گفت : هم اکنون بیشتر مرغداری های مازندران با نیمی از ظرفیت های تولیدی خود مشغول به فعالیت هستند که این مساله باعث شده تا به درآمدزایی لازم نرسند .
عبدالله مهاجر افزود : 20 درصد مرغداری های مازندران کمتر از نیمی از ظرفیت خود استفاده می کنند و مشغول به فعالیت هستند .
وی که تولیدمرغ مازندران را فراتر از نیازهای استان دانست و گفت : باید به دنبال بازارهای هدف در کشورهای دنیا باشیم تا بتوانیم از این معضل و مشکلات خارج شویم .
رئیس اتاق بازرگانی مازندران اضافه کرد : علاوه بر پیدا کردن بازارهای فروش جدید در کشورهای دیگر ، می بایست در صدور مجوز مرغداری های جدید دقت نظر لازم را داشت تا نیازسنجی صورت بگیرد .
وی گفت : به جای ساخت و ایجاد مرغداری های جدید ، می توان با برنامه ریزی های لازم ، از تمامی ظرفیت مرغداری های مازندران استفاده کرد .
مازندران سالانه با تولید بیش از 180 هزار تن گوشت مرغ حدود 12 درصد گوشت سفید کشور را تامین می کند.
بیش از 2 هزار و 300 واحد مرغداری در این استان وجود دارد .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com