تعادل قیمت گوشت قرمز با افزایش عرضه دام

تعادل قیمت گوشت قرمز با افزایش عرضه دام
رئیس شورای تامین دام کشور گفت: به دلیل انبوه عرضه دام زنده برای عید قربان سالجاری، این شورا قیمت 20 هزار تومان برای هر کیلوگرم دام زنده را مناسب می داند.
منصور پوریان با تاکید بر اینکه مردم خرید دام را به روز عید موکول نکنند، اظهار داشت: در روز عید معمولا قیمت ها افزایش پیدا می کند و در بیشتر غرفه های عرضه نیز ازدحام ایجاد می شود، به همین دلیل در صورت امکان مردم خرید دام را امروز یا فردا انجام دهند.
وی ادامه داد: همچنین به مردم توصیه می شود برای حفظ سلامت خود خرید دام زنده را فقط از محل های تعیین شده توسط سازمان دامپزشکی و با حضور نماینده این سازمان انجام دهند.
پوریان با بیان اینکه امسال عرضه دام پرواری بیشتر از داشتی است، اظهار کرد: خوشبختانه برخلاف سال های گذشته شاهد کاهش عرضه دام داشتی و افزایش عرضه دام پرواری توسط  پرواربندان بزرگ هستیم که  به بازار عید قربان نظم بیشتری داده است.
رئیس شورای تامین دام کشور ادامه داد: با بهبود بازار، پرواربندان بزرگ از 2 تا 4 ماه پیش خود را برای بازار این ایام آماده کرده اند و همانطور که انتظار می رفت با افزایش عرضه دام روبه رو شدیم و قیمت ها متعادل شد.
پوریان اعلام آمار دقیق تعداد دام زنده عرضه شده برای عید قربان را غیرممکن دانست و دلیل آن را ورود دامدارن غیرعضو در اتحادیه و تشکل های رسمی به بازار این ایام عنوان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com