در چهارمحال و بختیاری
تعادل قیمت جوجه یکروزه با توزیع نهاده دامی

تعادل قیمت جوجه یکروزه با توزیع نهاده دامی
عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تولید جوجه یکروزه چهارمحال و بختیاری گفت: با تمهیدات دولت در توزیع نهاده دامی با نرخ دولتی، تعادل در قیمت تمام شده تولید جوجه یک روزه در این استان برقرار شد.
غلامرضا شادنوش، از تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه در فصل پاییز امسال خبر داد و افزود: با توزیع به موقع نهاده طیور به قیمت ارز مصوب دولتی به این مجتمع، قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یک روزه ۲۲ هزار ریال است که با قیمت هرقطعه  ۲۵ هزار ریال به دست مرغدار می‌رسد.
وی، از پیش‌بینی تولید و عرضه ۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه برای ماه‌های آخر سال‌جاری خبر داد و گفت: برای تولید و تامین جوجه‌ریزی مرغداری‌های این استان و استان‌های همجوار، برای تامین گوشت مرغ شب عید هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.
عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تولید جوجه یکروزه چهارمحال و بختیاری، ظرفیت تولید جوجه یکروزه استان در طول سال را ۲۰ میلیون قطعه برآورد کرد و گفت: تنها مشکل تولید جوجه در این استان، وجود تسهیلات معوقه سال‌های گذشته ناشی از پدیده بیماری‌های شایع طیور و نوسانات ارزی است.

بامداد رسپینا

وی، معدوم‌سازی ۲۰۰ هزار قطعه جوجه بدلیل نبود بازار خرید و نوسانات ارز در نیمه نخست سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: در صورت حمایت دولت در ایجاد تنفس در بازپرداخت تسهیلات معوقه، تولید جوجه در این استان رونق خواهد گرفت.
شادنوش تاکید کرد: ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مجتمع تولید جوجه یکروزه استان مشغول کار هستند.
وی، میزان سرمایه‌گذاری بخش تولید جوجه یکروزه استان را ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال آن سرمایه در گردش است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com