تعادل در بازارگوشت قرمز با واردات

تعادل در بازارگوشت قرمز با واردات
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: حدود ۸۰۰هزار تن گوشت در داخل تولید می‌شود که برای تامین نیاز کشور به واردات ۱۰۰هزار تن دیگر نیاز داریم، این میزان واردات نباید لطمه‌ای به تولید داخل وارد کند.
نظر افضلی ،در خصوص قیمت فروش و عرضه گوشت‌های گرم و منجمد وارداتی، اظهار داشت: باید واردات گوشت‌های وارداتی و عرضه‌ آنها با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان کمک شود، قیمت گوشت تولید شده در کشور با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی و علوفه  افزایش داشته است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاطبه مردم توان خرید گوشت‌های داخلی را ندارند و از سوی دیگر با کاهش قیمت گوشت تولید داخل تولیدکنندگان و دامداران متضرر می‌شوند، گفت: گوشت‌های وارداتی را باید به منظور تامین نیاز اقشار کم‌درآمد جامعه با قیمت پایین و مناسب به بازار تزریق کرد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بین هزینه تولید و فروش محصول باید تعادل وجود داشته باشد در غیر این‌صورت در دراز مدت دچار مشکل می‌شویم، ادامه داد: حدود 800هزار تن گوشت در داخل تولید می‌شود که برای تامین نیاز کشور به واردات 100هزار تن دیگر نیاز داریم، این میزان واردات نباید لطمه‌ای به تولید داخل وارد کند.
وی با بیان اینکه گوشت‌های وارداتی باید با قیمت‌هایی مناسب در بازار تعادل ایجاد کند، تصریح کرد: به علت خشک‌سالی در طی سال‌های اخیر میزان و تعداد دام زنده کشور کم شده و برای تامین نیاز کشور چاره‌ای جز واردات نداریم در صورتی که واردات وجود نداشته باشد قیمت‌ها بیش از میزان فعلی افزایش پیدا می‌کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: مرزهای شرق کشور از کشورهای افغانستان و پاکستان تعدادی دام زنده وارد کشور می‌شود که با ذبح و بسته‌بندی آنها در مناطق و استان‌های مرزی موجب اشتغالزایی نیز شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com