تصویب بسته حمایتی از تولید شیرخام/ افزایش صادرات شیرخشک

تصویب بسته حمایتی از تولید شیرخام/ افزایش صادرات شیرخشک

معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی از تصویب بسته حمایتی از تولید و صنایع شیرخام در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: صادرات شیرخشک از کشور افزایش یافته است.
به گزارش مهر، حسن رکنی با بیان اینکه بر اساس مصوبه سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم شیر خام از دامداران ۱۴۴۰ تعیین شده است، گفت: کارخانه های لبنی از این نرخ استقبال نکردند.
حسن رکنی اظهار داشت: با توجه به افزایش تولید شیر خام در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ و همچنین در سال‌جاری به زودی برای ساماندهی خرید شیر خام با این قیمت طرحی در ستاد تنظیم بازار تهیه و به دولت ارائه می‌شود.
وی افزود: این موضوع به زودی و تا یک هفته آینده به صورت بسته حمایتی از تولید و صنایع شیر خام تصویب خواهد شد و منافع تولید کنندگان شیر و همچنین درخواست‌های صنایع لبنی مد نظر خواهد بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید کنندگان محصولات لبنی برای خرید شیر ۱۴۴۰ تومانی، موضوع افزایش قیمت محصولات خود را مطرح می کنند، افزود: دولت هم به نیاز بخش مصرف کننده توجه دارد و در این بسته حمایتی به منافع همه گروه ها اعم از تولید، فراوری و مصرف‌کنندگان توجه خواهد شد.
وی افزود: جزئیات این موضوع پس از تصویب اطلاع‌رسانی خواهد شد و تولید کنندگان شیر خام و دامداران مشکلی از این لحاظ نخواهند داشت.
رکنی با بیان اینکه هر گونه شایعه مبنی بر دور ریختن شیر خام دروغ است، اضافه کرد: بخش دامپروری هم مانند دیگر صنایع و فعالیت‌ها با ورود تولیدکنندگان جدید و خروج برخی از فعالان مواجه است و خوشبختانه تولید شیر خام روند افزایشی دارد.
وی همچنین از افزایش صادرات شیر خشک خبر داد و گفت: برای صادرات هم برنامه ریزی می‌کنیم و حمایت از بخش تولید در حمایت دولت است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com