تصمیمات ستاد تنظیم بازار خودسرانه است

تصمیمات ستاد تنظیم بازار خودسرانه است
واردات تخم‌مرغ را برای کنترل قیمت، آزاد کرده‌اند، این در حالی است که کشور نیاز به واردات ندارد و تولید کننده داخلی توان تولید مورد نیاز کشور را دارد.
در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت نهاده‌های طیور ثابت ماند و براساس هزینه‌های تمام شده تخم مرغ، قیمت این فرآورده‌ پروتئینی مشخص شد.
ناصر نبی‌پور رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار در خصوص جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: بر این اساس این جلسه مرغداران هر کیلوگرم تخم مرغ را 4000 تومان در اختیار توزیع کنندگان قرار می‌دهند و این فرآورده پروتئینی باید به قیمت کیلویی 4250 تومان به دست مصرف کننده برسد. که باید گفت این قیمت غیر منطقی است.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تصمیمات اتخاذ شده در ستاد تنظیم بازار بر اساس نظر کارشناسان نیست و کسانی برای قیمت‌ها تصمیم‌گیری می کنند که نه بازار را می‌شناسند و نه میزان تولید کشور را می‌دانند، به همین دلیل کمکی به مشکل بازار قیمت تخم مرغ نخواهد کرد.
وی ادامه داد: در گذشته که تخم مرغ درب مرغداری در اوج گرانی، شانه‌ای 7400 تومان ارایه می شد در بازار کیلویی 11 هزار تومان به دست مصرف کننده می­‌رسید؛ حال که درب مرغداری باید شانه‌ای 8 هزار تومان عرضه شود، با چه قیمتی به دست مصرف کننده خواهد رسید؟!
نبی‌پور با بیان این که روش اتخاذ شده صحیح نیست ادامه داد: در حال حاضر سیستم توزیع کشور مشکل دارد و وجود واسطه های فراوان باعث افزایش قیمت غیر منطقه محصولات شده است البته به طور قطع مرغداران از افزایش تخم مرغ خوشحال هستند اما باید ترمینال‌هایی ایجاد کنند و به مرغداران به گویند که در این محل به عرضه تخم مرغ بپردازند.
وی با اشاره به اینکه ممکن است که واردات تخم‌مرغ مانند چند سال قبل که همگی فاسد بودند شود، افزود: واردات تخم‌مرغ را برای کنترل قیمت آزاد کرده‌اند، این در حالی است که کشور نیاز به واردات ندارد و تولید کننده داخلی توان تولید مورد نیاز کشور را دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com