تصمیم استاندار در تعیین قیمت مرغ موجب دلگرمی مرغداران می شود

تصمیم استاندار در تعیین قیمت مرغ موجب دلگرمی مرغداران می شود
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان قزوین گفت: پیشنهاد مدبرانه استاندار قزوین برای تعیین قیمت مرغ بر اساس قیمت های استانهای همجوار حرکتی در مسیر حل برخی مشکلات مرغداران و موجب دلگرمی برای ادامه تولید است.

 در جلسه تنظیم بازار که برای بررسی وضعیت بازار و هماهنگی در حل برخی مشکلات ایجاد شده در استان تشکیل شد مصوبه ای برای رفع دغدغه مرغداران را به همراه داشت.

با توجه به افزایش قیمت نهاده ها و به صرفه نبودن تولید مرغ برای فعالان این عرصه با پیشنهاد اتحادیه مرغداران و نیز تایید رئیس سازمان جهاد کشاورزی موضوع مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت بر اساس قیمت منطقه ای موافقت کرد.

جهانبخش طاهرخانی نماینده اتحادیه تعاونی مرغداران تاکستان و عضو هیئت مدیره مرغداران استان و سخنگوی مرغداران گوشتی استان در حاشیه این نشست اظهارداشت: در حال حاضر این اتحادیه در استان قزوین 430 عضو دارد و در تولید مرغ رتبه 5 کشور را داریم و تامین کننده مرغ استانهای همجوار بویژه کرج و تهران نیز هستیم.

وی افزود: به دلیل گرمای هوا و بیماری در برخی مناطق کشور شاهد کاهش جوجه ریزی هستیم که استانهای سردسیر مانند قزوین بایستی این کمبود را جبران کنند اما در این زمینه در ماههای اخیر با توجه به آزاد شدن قیمت نهاده ها در کشور شاهد افزایش هزینه تولید در مرغداری ها هستیم.

طاهرخانی تصریح کرد: با افزایش قیمت نهاده ها شاهد افزایش دارو نیز بوده ایم اما قیمت سقف فروش تغییر نکرده و مرغدار قادر به هماهنگ کردن هزینه  و درآمد نیست.

سخنگوی مرغداران گوشتی استان قزوین یادآورشد: قیمت قبلی مرغ از قرار هر کیلو  59 هزار و 800 تومان نمی تواند جوابگوی گرانی نهاده ها و مشکلات مرغداران باشد زیرا وقتی قیمت نهاده آزاد شد تولید مرغ بر اساس آنالیز استانی و کشوری مرغ زنده کیلویی 51 تا 55 هزار تومان تمام می شود و برای مرغدار اگر این کالا هر کیلو 65 تا 75 هزار تومان باشد می تواند صرفه داشته باشد و از کاهش تولید جلوگیری کند.

وی بیان کرد: اگر قیمت ثابت بماند تنها کاری که مرغدار می تواند انجام دهد یا کاهش تولید و یا تعطیل کردن واحد است که هر دو مشکل ساز است و آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور زده و باید واردات صورت گیرد و ارز از کشور خارج شود.

طاهرخانی گفت: در سالهای گذشته این مشکلات را تجربه کردیم و برخی مرغداری ها تعطیل شدند و یا واحد خود را تغییر کاربری دادند و این اتفاق نباید دوباره رخ دهد.

این تولیدکننده مرغ گوشتی اظهارداشت: در ستاد تنظیم بازار استان با درخواست اتحادیه مرغداران و همکاری ریاست جهاد کشاورزی قرار شد قیمت مرغ با رصد قیمت سایر استانها تنظیم شود تا مرغداران متضرر نشوند.

وی گفت: برای جلوگیری از خروج مرغ از استان با یک پیشنهاد منطقی استاندار و ریاست سازمان جهاد کشاورزی قرار شد از این پس از رصد قیمت مرغ در استانهای همجوار این قیمت تعیین شود تا مرغداران متضرر نشوند.

طاهرخانی از درایت و همکاری استاندار محترم و ریاست سازمان جهاد کشاورزی در گره گشایی از مشکلات مرغداران تشکر کرد و گفت: امیدواریم با تداوم تولید از سوی مرغداران و تامین نیاز بازار مصرف کنندگان نیز کالاهای مورد نیاز خود را به میزان لازم تهیه کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com