تشکیل 31 پرونده کشتار غیرمجاز دام در همدان

تشکیل 31 پرونده کشتار غیرمجاز دام در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: از 291 پرونده تخلفات دامپزشکی در مراجع قضایی استان همدان 31 مورد مربوط به کشتارگاه های غیرمجاز است.
به گزارش خبرنگار مهر در همدان، احمد کریمی مخصوص پیش از ظهر شنبه در کارگروه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیشتر این کشتارها در اطراف شهر همدان از جمله دیزج و امزاجرد صورت گرفته است، گفت: نظارت بر مراکز پرورش و بازرسی پیش از کشتار در میادین دام و کشتارگاه ها از وظایف دامپزشکی در تامین بهداشت و امنیت غذایی است.
وی گفت: وجود مراکز سنتی عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز زیر زمینی تهیه فرآورده های دامی غیرمجاز از مهمترین مشکلات است و لازم است برنامه ای تدوین شود که این مراکز سنتی حذف شوند.
وی با اشاره به اینکه واحدهای غیر مجاز کشتار دام روز به روز کم می شود، افزود: به جهت امنیت روانی مردم نمی توانیم اطلاع‌رسانی وسیع داشته باشیم.
احمد کریمی مخصوص کشاورزی، بازرگانی، بهداشت و صنعت را از مولفه‌های وجود غذای سالم دانست و با بیان اینکه سیاست‌های سازمان دامپزشکی در ایمنی مواد غذایی در دو محور مورد بررسی قرار داد، خاطرنشان کرد: ایمن سازی دام‌ها، تشخیص سریع بیماری‌ها و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام محور اول را در بر می‌گیرد و نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید، توزیع، و عرضه، محور دوم سیاست های این سازمان است.
وی اضافه کرد: سالانه تولید 31 هزار و 409 تن گوشت قرمز و 59 هزار و 827 تن گوشت مرغ در استان همدان ثبت می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com