تشدید کنترل حمل‌ونقل دام و طیور و فراوردهای گوشتی

تشدید کنترل حمل‌ونقل دام و طیور و فراوردهای گوشتی
نشست مشترک تشدید کنترل حمل‌ونقل جاده‌ای دام و طیور از طریق سامانه برخط، در اداره کل دامپزشکی استان ایلام با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.
نشست کنترل حمل‌ونقل جاده‌ای دام، طیور و فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام از طریق سامانه برخط با حضور نمایندگان استانداری، نیروی انتظامی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دفتر مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تشکیل گردید.
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در ابتدای این نشست در خصوص وصل مجوزهای حمل (گواهی بهداشتی) دامپزشکی به سامانه بر خط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، از سال 95 توضیحاتی ارائه کرد.
دکتر وهاب پیرانی، افزود: استفاده از سامانه برخط موجب ارتقاء و حفظ سلامت، نظارت بهداشتی بر محموله‌های دامی و یکپارچه‌سازی اسناد حمل دام و طیور در سطح کشور خواهد شد.
وی، تصریح کرد: با استفاده از سامانه برخط از تردد غیرمجاز، قاچاق دام و طیور و فرآورده‌های آن‌ها پیشگیری خواهد شد.
گفتنی است، در این نشست مقرر گردید که نیروی انتظامی و پلیس‌راه از تردد محموله‌های فاقد مجوز دامپزشکی و بارنامه شرکت‌های باربری جلوگیری نمایند و صدور بارنامه توسط شرکت‌های باربری منوط به اخذ مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی گردید.
همچنین مصوب شد که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای مدیران شرکت‌های باربری به‌منظور خدمات‌رسانی بهینه به متقاضیان حمل‌ونقل دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی اقدام نماید.
در پایان مقرر گردید جلسات کارشناسی جهت انجام هماهنگی‌های لازم، به‌صورت مستمر بین اداره کل دامپزشکی، اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای و نیروی محترم انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com