تشدید نظارت دامپزشکی بر فراورده‌های خام دامی در ایام نوروز

تشدید نظارت دامپزشکی بر فراورده‌های خام دامی در ایام نوروز
با توجه به افزایش فعالیت واحدهای تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در ایام نوروز، کنترل و نظارت بهداشتی بر واحدهای مذکور در سراسر استان یزد تشدید می‌شود.
دکتر علی اکبر حدادزاده، مدیر کل دامپزشکی استان یزد، گفت: در این ایام با توجه به حجم بالای عرضه فراورده های خام دامی و خرید توسط همشهریان و مسافران نوروزی نیاز به نظارت های بهداشتی نیز بیشتر می شود به همین دلیل و با هدف اطمینان از رعایت اصول بهداشتی در امر تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی همه ساله اکیپ های ثابت و سیار نظارتی در مرکز استان و شبکه های دامپزشکی شهرستان ها ساماندهی شده و در تمام مدت تعطیلات نوروزی حتی در خارج از ساعات اداری و ایام تعطیل اقدام به بازرسی از مراکز مورد نظر می نمایند.
 این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: علاوه بر نظارت توسط اکیپ های ویژه دامپزشکی در سطح شهرستان ها در این ایام، گشت های مشترکی نیز با همکاری دیگر نهادهای ذیربط از جمله تعزیرات، مرکز بهداشت شهرستان و... به اجرا در می آید تا بر کیفیت بازرسی ها افزوده شود.
 وی در پاسخ به این سوال که دقیقا چه مراکزی مشمول طرح مذکور می شوند توضیح داد: مراکز مذکور طیف وسیعی از اصناف شامل: کشتارگاه ها، واحدهای بسته بندی فراورده های خام دامی، مرغ و ماهی فروشی ها، قصابی ها، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها، ایستگاه های جمع آوری شیر، سردخانه ها و خودروهای حمل فراورده های خام دامی می شود.
 دکتر حداد زاده ضمن اعلام شماره تلفن 1512 برای تماس همشهریان در خصوص اعلام هرگونه تخلف بهداشتی، ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح در ایام نوروز شاهد تضمین امنیت و سلامت غذا و حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com