تشخیص فاسد بودن گوشت با تلفن هوشمند

تشخیص فاسد بودن گوشت با تلفن هوشمند
خبرها از تکنولوژی نوینی می‌گویند که قادر است با استفاده از حس‌گرهایی قوی و دقیق، فاسد بودن گوشت را از درون بسته‌بندی تشخیص داده و خبر فاسد بودن گوشت را در عرض چند ثانیه به گوشی هوشمند انتقال دهد.
محققان دانشگاه تگزاس آمریکا و نانجینگ چین حس‌گرهای گاز بسیار حساسی را طراحی کرده‌اند که از طریق تکنولوژی ان اف سی (ارتباطات حوزه نزدیک) به تلفن همراه هوشمند متصل می‌شود و به‌این‌ترتیب به‌سلامت و رفاه بیشتر انسان کمک می‌کند.
حس‌گرهای گاز که یک تکنولوژی مبتنی بر پلیمر رسانا و نانو ساختار هستند، می‌توانند با دقت بالا سطح کم آمونیاک، پوترسین و کاداورین را که امین‌های بیوژنیک و عامل فساد گوشت هستند را تشخیص دهند.
 درواقع تکنولوژی لیبل گذاری ان اف اسی این امکان را به افراد می‌دهد که اطلاعات بلافاصله و به درخواست آن‌ها به تلفن هوشمندشان ارسال شود و به‌این‌ترتیب مصرف‌کننده اطمینان یابد که آیا گوشتی که قصد خرید آن را دارد، سالم است یا خیر.
در طول این مطالعه، گوشت‌ها به مدت 24 ساعت در دمای 86 درجه فارنهایت نگهداری شدند و محققان دریافتند که حس‌گرهای گاز، مقدار قابل‌توجهی امین‌های بیوژنیک کشف کردند.
امیدها بر این است که این تکنولوژی بتواند در زمان خرید گوشت اطمینان بیشتری به خریدار بدهد تا مصرف‌کننده به کیفیت و سلامت محصول اطمینان داشته باشد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com