ترسیم روند تصاعدی رو به رشد تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ در استان تهران

ترسیم روند تصاعدی رو به رشد تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ در استان تهران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: میزان تولید گوشت مرغ با مصرف کشور کاملاً هماهنگ است، ولی نیازمند مدیریت کارآمد در راستای تنظیم بازار است.
'سید محمد موسوی' درمقوله تولیدات گوشت مرغ اذعان داشت: با توجه به هماهنگی کامل میزان تولید ومصرف مرغ، هیچ نیازی به وارد کردن این محصول نداریم و صرفا با مدیریت کارآمد در زمینه تنظیم بازار می توان عرضه و تقاضا را کنترل کرد.
وی با اشاره به افزایش میزان مصرف مرغ در ایام ماه مبارک رمضان، ماه محرم و نوروز اظهارداشت: لازم است تا زمانی که تقاضا کمتر از عرضه است این مازاد تولید محصول گوشت مرغ برای عرضه در هنگام افزایش تقاضا ذخیره شود که با مدیریت صحیح می توان بستر صادرات و ارز آوری را نیز برای کشور فراهم کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه در فروردین سال 91، حدود پنج هزار و 850 تن گوشت مرغ در استان تهران تولید شد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در مقایسه با فروردین سال 90 که میزان تولید گوشت مرغ استان تهران چهار هزار و 734 تن بود و بحمدالله شاهد افزایش قابل ملاحظه تولید محصولات کشاورزی هستیم.
وی همچنین افزود: بر اساس آمار، تولید گوشت مرغ در تیر ماه سال 91، شش هزارو 400 تن بوده است که در مقایسه با فروردین سال جاری شاهد رشد 4/9 درصدی هستیم.
موسوی با بیان اینکه روند تولید مرغ در سطح کشور با رشد هفت درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: تولید این محصول در خرداد سال جاری 137 هزارو 500 تن و در تیرماه به 146هزار تن رسیده است.
وی با بیان اینکه اطلاعات و آمار فوق مستقیما از شبکه اطلاع رسانی مرغداری ها اخذ شده است، افزود: این ترسیم نمایانگر روند تصاعدی در تولید گوشت مرغ است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص تخم مرغ نیز از تولید هفت هزار و 800 تنی این محصول در فروردین 91 در استان تهران خبر داد که در مقایسه با فروردین سال گذشته شاهد رشد 5/2 برابری هستیم .
موسوی میزان تولید تخم مرغ را در تیرماه سال جاری نه هزار و 420 تن اعلام کرد که در مقایسه با تولید سه هزارو 830 تنی سال گذشته شاهد رشد چشمگیر آن در استان تهران در سال تولید ملی هستیم.
وی در خاتمه اذعان داشت: اکنون تولیدکنندگان تخم مرغ به دلیل مازاد عرضه بر تقاضا با کاهش قیمت این محصول روبرو هستند و این امر که منجر به متضرر شدن آنها می شود نیازمند مدیریت در عرصه تنظیم بازار در راستای ذخیره سازی و ارائه این ذخایر در هنگام افزایش تقاضا است تا تعادل عرضه و تقاضا در بازار برقرار شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com