ترخیص یک محموله دیگر کشتی نهاده دامی

ترخیص یک محموله دیگر کشتی نهاده دامی
یک واردکننده نهاد‌ه‌های دامی با بیان اینکه با تخصیص ارز ۲۴۷۷ تومان یک کشتی نهاده دامی ترخیص شد، گفت: ۲۲ کشتی هنوز روی آب است و برای ترخیص آنها ۴۴۸ میلیون یورو ارز لازم است.
مهدی حاج حسینی در پاسخ به اینکه آیا نهاده‌های خوراک دام جدیدی از گمرک ترخیص شده است، گفت: با تخصیص ارز 2477 تومان، امروز یک محموله کشتی نهاده دامی نیز ترخیص شد و اکنون در حال تخلیه بار هستند.
این واردکننده عمده نهاده دامی کشور افزود: هنوز 22 کشتی نهاده دامی در بندر روی آب است که برای ترخیص آنها 448 میلیون یورو ارز لازم است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه چندین ماه است کشتی حامل نهاده دامی روی آب است، هزینه‌های سنگین دموراژ(معطلی کشتی) برای آنها پرداخت می‌شود، دولت با هر ارزی که می‌خواهد این محموله‌ها را ترخیص کند و بعد در مورد سیاست‌های تخصیص ارز تصمیم‌گیری کند.
این کارشناس مسائل کشاورزی و دامپروری تصریح کرد: نهاده‌های روی آب برای تامین نیاز دو ماه کشور است و با توجه به کمبود نهاده در کشور باید هرچه سریعتر ترخیص شود.
25 کشتی نهاده دامی سرگردان از ماهها پیش به دلیل عدم تخصیص ارز سرگردان در آبهای جنوب هستند که تاکنون سه کشتی محموله نهاده ترخیص شده است و بقیه روی آب هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com