ترخیص نهاده های طیور از گمرک با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی

ترخیص نهاده های طیور از گمرک با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار کشور اعلام کرد: دولت با تخصیص ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی برای نهاده های طیور موافقت کرد و بنا بر این تا هفته آینده نهاده های وارداتی از گمرک ترخیص می شود و قیمت تخم مرغ نیز کاهش می یابد.
هدایت اصغری افزود: در حال حاضر افزایش قیمت تخم مرغ در بازار آزاد ناشی از نوسانات قیمت نهاده های طیور طی یک هفته گذشته بوده است.
وی اظهار کرد: طی هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم ذرت در بازار ۱۱۰۰ تومان و نهاده سویا بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان بوده است که با موافقت دولت در خصوص تخصیص ارز مرجع به نهاده های طیور، موجب شد هر کیلوگرم نهاده حدود ۴۰۰ تومان کاهش قیمت داشته باشد.
به گفته وی، در حال حاضر هر کیلوگرم ذرت ۹۵۰ تومان و سویا ۱۳۵۰ تومان به فروش می رسد.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار با بیان این که، ماهانه به ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن نهاده دامی نیاز داریم تصریح کرد: هم اکنون ماهانه ۱۳۰ هزار تن ذرت و ۸۰ هزار تن سویا برای صنعت مرغ تخم گذار کشور نیاز است.
وی گفت: تاکنون با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه بخشی از نهاده های طیور مورد نیاز واحدهای تولید کننده برای هر کیلوگرم ذرت با نرخ ۶۸۰ تومان و سویا با نرخ ۱۰۵۰ تومان عرضه می شد.
وی افزود: با وجود افزایش قیمت نهاده ها طی این مدت تلاش کردیم قیمت هر شانه تخم مرغ همانند ماه های گذشته با قیمت ۷۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار و مراکز مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور عرضه شود.
اصغری ادامه داد: با وجود افزایش نرخ نهاده ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام باید نرخ کف و سقف تخم مرغ تعیین شود تا تولید کنندگان و مصرف کنندگان متضرر نشوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com