تراز واردات و صادرات تخم مرغ امسال در کشور مثبت است

تراز واردات و صادرات تخم مرغ امسال در کشور مثبت است
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود کاهش میزان تولیدات تخم مرغ به دلیل بیماری آنفلوانزا هنوز در سالجاری تراز واردات و صادرات این محصول مثبت است.
حسن رکنی در خصوص آخرین وضعیت تولید و مصرف تخم مرغ در کشور اظهارداشت: در سالجاری به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تعداد زیادی از واحدهای تولید تخم مرغ در کشور دچار آسیب جدی شدند.
وی ادامه داد: هم اکنون سازمان دامپزشکی کشور با جدیت لازم در این بخش کار می کند افزود: در ماه های پایانی سال در بخش عرضه و تقاضای تخم مرغ دچار تنش شده ایم ولی در از ابتدای سال تا کنون تراز واردات و صادرات تخم مرغ در کشور مثبت است.
رکنی سرانه تولید تخم مرغ در کشور را ۱۱.۵ کیلوگرم عنوان و خاطرنشان کرد: متوسط مصرف تخم مرغ در دنیا ۹.۵ کیلوگرم است و در زمان حاضر زیرساخت های خوبی برای افزایش تولید و نیز صادرات در این بخش داریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود تا دو ماه آینده بیماری آنفلوانزای مرغی در کشور کنترل شود افزود: تا انتهای سال تلاش می شود با واردات تخم مرغ با توجه به اینکه تولید داخل دچار آسیب نشود نیاز بازار تامین شود.
رکنی به منظور بهره برداری از طرح های بخش دام و طیور استان همزمان با ایام دهه فجر به آذربایجان غربی سفر کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com