تدوین سند توسعه صنعت پرورش بوقلمون

تدوین سند توسعه صنعت پرورش بوقلمون

مدیرعامل تعاونی پرورش‌دهندگان بوقلمون از تهیه سند توسعه صنعت پرورش بوقلمون در کشور خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های کلی سند چهارم توسعه کشور در خصوص تامین امنیت غذایی جامعه و ارتقای سرانه مصرف پروتئین کشور از 22 گرم به 29 گرم، سند توسعه صنعت پرورش بوقلمون با هدف افزایش سرانه بوقلمون از 50 گرم فعلی به 200 گرم طی دو سال آینده توسط بخش خصوصی تهیه شد.
سیدامیر خیرخواه - در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) انعقاد تفاهم همکاری بین معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و این تعاونی را در راستای توسعه این صنعت عنوان و اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه متقاضیان برای جوجه‌ریزی، واردات جوجه و نهاده‌های تولید موظف به اخذ مجوز از تعاونی هستند. همچنین تعاونی در صورت جذب اعتبار و تسهیلات معرفی شده معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی موظف است در امر خرید و فروش گوشت اقدامات و تسهیلاتی در اختیار پرورش‌دهندگان قرار دهد؛ چراکه تامین 700 میلیون تومان اعتبار از سوی بانک ملی به منظور خرید گوشت از پرورش‌دهندگان و تأمین جوجه برای پرورش‌دهندگان درنظر گرفته شده است.
وی افزود: طبق این پروتکل امور مهم در زمینه صنعت پرورش بوقلمون به بخش خصوصی واگذار شده و معاونت امور دام وظیفه حاکمیتی – نظارتی در این زمینه را برعهده دارد.
خیرخواه ادامه داد: تغییراتی در نوع و زمان بیمه، تشکیل کارگروه توسعه صنعت بوقلمون به منظور تدوین سیاست‌های کلان، تدوین استانداردها و دستورالعمل‌ اجرایی صنعت بوقلمون در بخش‌های تولید، کشتار، توزیع ومصرف، تدوین استانداردها،نیازهاو دستورالمعل بهداشتی نیز در این سند عنوان شده است که به زودی اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل تعاونی پرورش‌دهندگان بوقلمون در پایان خاطرنشان کرد: تحت پوشش بیمه قراردادن کلیه واحدهای تولیدی، کشتارگاه و توزیعی بیمه درآمد به طور کامل تا سال 89 و اجرای طرح توسعه و برآورد نوع میزان آن توسط کارگروه به منظور ابلاغ به صندوق بیمه و اجرا یا نظارت توسط تعاونی از دیگر مفاد سند توسعه این صنعت است.

 
کلمات کلیدی بوقلمون
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com