تدوام بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار

تدوام بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور از متوقف شدن طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در سالن‌های مرغداری به دلیل نبود اعتبارات خبرداد.
حسین مقدم‌نیا با اشاره به این‌که اتحادیه مرغداران مجری طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحد‌های مرغداری بوده است، گفت: سال 89 تا پایان سال 90 حدود 250 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها اختصاص یافت که 4550 سالن مرغداری اصلاح مصرف انرژی و به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز شده‌اند.
وی گفت: علی‌رغم تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری اعتباری از محل هدفمند‌سازی یارانه‌ها و منابع دیگر برای بهینه‌سازی مصرف سوخت تامین نشده و طرح متوقف مانده است.
به گفته مقدم‌نیا هفت هزار مرغداران در نوبت استفاده از اعتبارات بهینه‌سازی انرژی در سالن‌های مرغداری هستند و آمادگی اجرای این طرح را دارند اما اعتباری وجود ندارد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی از اعتبارات خود مبلغی برای اجرای این طرح تامین کرده اما این بسیار ناچیز است.
وی افزود: با اجرای این طرح 35 تا 40 درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی و باعث کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری و تولید در واحد سطح می‌شود.
مقدم‌نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه از نیمه‌ دوم سال هوا رو به سردی می‌رود، اجرای این طرح برای کاهش تلفات، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های تمام شده ضروری است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با بیان اینکه امسال دو برابر سال گذشته برای اجرای این طرح اعتبار لازم است، اعلام کرد: در سال جاری نیازمند 600 میلیارد تومان منابع اعتباری هستیم که تاکنون تامین نشده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com