تخم‌مرغ‌‌ها از زمستان نشانه‌گذاری می‌شوند

تخم‌مرغ‌‌ها از زمستان نشانه‌گذاری می‌شوند
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از آغاز مرحله دوم نشانه‌گذاری تخم‌مرغ‌ها در استان از زمستان امسال‌ خبر داد.
بهراد زندیه در مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه یک کشور در تبریز وجود 12 آزمایشگاه دام در بخش دولتی و 11 آزمایشگاه در بخش خصوصی را از زیرساخت‌های تحقیقاتی استان عنوان کرد و افزود: 181 درمانگاه دام، 12 خانه بهداشت دام و 124 داروخانه دام نیز به عنوان زیرساخت‌های درمانی استان در بخش دام محسوب می‌شود.
وی به فعالیت سه واحد داروسازی در استان به منظور تامین داروی مورد نیاز بخش دام اشاره کرد و گفت: دو پست قرنطینه دامی و یک پست قرنطینه بین استانی نیز برای مهار بهداشتی ورود و خروج دام ایجاد شده است.
زندیه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیرساختی موجود در شهرهای بزرگ جوابگوی نیاز موجود در راستای ماموریت‌های دامپزشکی استان است، تصریح کرد: برای پوشش بهتر خدمات و توزیع عادلانه امکانات، نیازمند همراهی نیروهای جوان تحصیلکرده برای خدمت در روستاها و شهرهای کوچک هستیم.
وی بررسی وضعیت مراکز مایه‌کوبی و شرکت‌های پخش دارویی، بررسی وضعیت صدور پروانه‌های دامپزشکی و بازنگری در دستورالعمل‌های مربوطه، وضعیت رسیدگی به تخلفات صنفی و ضرورت پیگیری و اصلاح قوانین هیئت بدوی و بررسی وضعیت عملکردی آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی را دستور جلسات این مجمع عنوان کرد و افزود: در این جلسه معاون تشخیص و درمان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و تنی چند از مدیران کل ستادی سازمان دامپزشکی کشور و مدیران کل دامپزشکی 18 استان کشور حضور دارند.
زندیه با بیان اینکه تمام تلاش و هدف ما در مناطق زلزله‌زده کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حفظ سرمایه‌های دامی این مناطق است در تشریح سرعت عمل دامپزشکی در خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: با توجه به اینکه زلزله در تابستان نیز رخ داده بود عدم وجود بوی تعفن و گندیدگی لاشه‌های دامی حاصل تلاش‌ها و حضور به موقع و موثر اکیپ‌های دامپزشکی در منطقه و دفن بهداشتی لاشه‌های دامی بوده است و در این راستا اکیپ‌های دامپزشکی در روزهای اول بعد از زلزله 494 راس دام سنگین، یک‌هزار و 273 راس دام سبک، دو هزار و 777 قطعه طیور بومی، 457 هزار و 430 قطعه ماهی، 165 کندوی زنبورعسل، 11 راس تک سمی و 81 قلاده سگ در مناطق زلزله‌زده را به صورت کاملاً بهداشتی دفن کردند.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اکیپ‌های دامپزشکی مستقر در مناطق زلزله‌زده پس از اتمام عملیات دفن بهداشتی لاشه‌های دام با همکاری نظام دامپزشکی استان و همکاران بخش خصوصی آغاز به معاینه، درمان، سمپاشی و واکسیناسیون دام‌ها کردند، افزود: به این منظور 72 هزار و 354 راس دام علیه بیماری شاربن و 13 هزار و 613 (قلاده و راس) دام علیه بیماری هاری واکسینه شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین 72 هزار و 802 راس انواع دام توسط دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان در مناطق زلزله‌زده درمان شده‌اند.
زندیه همچنین با بیان اینکه در راستای مبارزه با انواع بیماری‌های انگلی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی و مشترک 880 هزار و 700 مترمربع مراکز نگهداری دام سمپاشی و ضدعفونی شده است، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های دامپزشکی تا پایان کامل بازسازی اماکن دامی مناطق زلزله‌زده به صورت شبانه‌روزی به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com