تخم‌مرغ‌های تولیدی در استان مرکزی تاریخ‌دار می‌شوند

تخم‌مرغ‌های تولیدی در استان مرکزی تاریخ‌دار می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از طرح تاریخ‌دار کردن تخم‌مرغ‌های تولیدی به عنوان مهم‌ترین برنامه اولویت‌دار این اداره در سال جاری خبر داد.
سید سعید حسینی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این اقدام با همکاری بخش خصوصی امکان‌پذیر بوده که امید است مساعدت لازم را در راستای تحقق این مهم داشته باشند.
وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح، از این پس عرضه تخم‌مرغ در تعاونی‌ها باید به‌صورت تخم‌مرغ تاریخ‌دار باشد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به بحث آنفلوانزای پرندگان و خوکی گفت: از جمله برنامه‌های مهم در سال جاری بحث آموزش و پیشگیری از شیوع این بیماری در کشور است که در این راستا مراقبت فعال و غیرفعال در زیستگاه پرندگان مهاجر و روستاها انجام می‌شود و با نمونه‌گیری‌های مداوم اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس به استان انجام می‌شود به‌طوری که تاکنون هیچ نمونه‌ای از این بیماری‌ها در استان مشاهده نشده است.
حسینی در ادامه گسترش بیماری‌های نوپدید و بازپدید را از مهم‌ترین دغدغه‌های جهانی برشمرد و گفت: حدود 60 درصد بیماری‌های انسان و حدود 75 درصد بیماری‌های نوپدید و بازپدید منشا مشترک حیوانی مشترک دارد.
وی توسعه و رونق صنعت توریسم و تسهیل شدن راه‌‌های صدور فراورده‌های دامی و مواد خام پروتئین در جهان را از جمله عوامل افزایش بیماری‌های مشترک انسان و دام برشمرد و افزود: در حال حاضر در استان مرکزی پیشگیری از بیماری تب‌مالت به رغم کنترل در اولویت و جدیت قرار دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی جمعیت دام‌های واکسینه شده بر علیه بیماری بروسلوز در سال گذشته بالغ بر 872 هزار راس با 20 درصد افزایش عنوان کرد و افزود: در رابطه با بیماری سل نیز که از جمله بیماری‌های خطرناک و قابل سرایت است و خوشبختانه نگرانی در استان در این رابطه وجود ندارد، تست بیش از 10 هزار راس دام صورت گرفته است.

 
کلمات کلیدی استان مرکزی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com