تخم‌مرغ گران می‌شود، ولی نرخ آن را نپرسید!

تخم‌مرغ گران می‌شود، ولی نرخ آن را نپرسید!
در حالی که افزایش قیمت تخم‌مرغ امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار پذیرفته شد، ولی به دلایلی نامشخص قیمت آن تا اطلاع ثانوی اعلام نمی‌شود.
دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران با اعلام این مطلب گفت: جلسه ستاد تنظیم بازار امروز در حال برگزاری است، ولی تصمیمی مبنی بر اعلام نرخ تخم‌مرغ در این جلسه وجود ندارد.
دکتر سیدفرزاد طلاکش افزود: در این جلسه کلیات افزایش قیمت تخم‌مرغ پذیرفته می‌شود، ولی به‌دلیل اینکه اعلام قیمت، عامل گرانی است، نرخ آن اعلام نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این پذیرفتنی نیست که دولت بگوید در قیمت تعیین قیمت تخم‌مرغ تأثیرگذار است، زیرا نرخ این محصول را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند.
طلاکش ادامه داد: ستاد تنظیم بازار صرفاً خط قرمز نرخ تخم‌مرغ را مشخص می‌کند و می‌گوید که اجازه گران شدن بیشتر از این میزان را نداده و سقف مشخصی برای آن قرار می‌دهد.
دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران تصریح کرد: دستورالعملی که ستاد تنظیم بازار برای کف قیمت تخم‌مرغ در نظر می‌گیرد، در مواقع کاهش قیمت به تعهدات خود عمل نمی‌کند و محصول تولیدشده بر روی دست مرغدار می‌ماند.
وی در پایان یادآور شد: نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی با توجه به هزینه‌های تولید رقمی است که تفاوت محسوسی با نرخ اعلامی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان دارد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com