تخم مرغ با قیمت تضمینی از مرغداران خریداری می شود

تخم مرغ با قیمت تضمینی از مرغداران خریداری می شود
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز اعلام کرد که تخم مرغ مازاد واحدهای مرغداری استان از هفته جاری با قیمت تضمینی خریداری می شود.
مجتبی تقی زاده روز سه شنبه افزود:به دلیل تحقق نیافتن صادرات و وجود تخم مرغ مازاد،بنا به پیشنهاد جهاد کشاورزی البرز به معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی این موضوع مورد تصویب قرار گرفت.
وی اظهار داشت:با خرید تضمینی تخم مرغ از تولید کنندگان قیمت این محصول در بازار متعادل می شود چرا که قیمت کنونی هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار ۴۲ تا ۴۴ هزار ریال می باشد
وی گفت:این موضوع علاوه بر اینکه به ضرر تولیدکنندگان می‌باشد،تداوم تولید را دچار مخاطره می‌کند.
تقی زاده اضافه کرد:سال ۹۸ به عنوان رونق تولید نامگذاری شده و به این دلیل به لحاظ پتانسیل‌های موجود به دنبال مهار تولید نیستیم.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز افزود:بر اساس پیش بینی‌ها و برنامه ریزی، در سال جاری بیش از ۹۲ هزار تن تخم مرغ در واحدهای تولیدی این استان تولید خواهد شد.
وی ادامه داد:البرز،پنجمین ظرفیت مرغ تخم گذار و چهارمین استان تولید کننده تخم مرغ کشور است که نشان دهنده این است که واحدهای فعال نسبت به میانگین کشوری در رده بالاتری قرار دارند یعنی درصد فعالین این بخش در حوزه استان نسبت به میانگین کشور بالاتر است.
وی افزود:خوشبختانه در ظرفیت پرورش پولت (نیمچه مرغ تخم گذار) سومین ظرفیت کشور هستیم زیرا یکی از هفت واحد مرغ مادر تخم گذار کشور در البرزاست و به این دلیل برای تأمین جوجه مرغ تخم گذار مشکلی نداریم.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد:پولت ها در هر دوره سه ماهه تولید خود را ارائه می‌کنند یعنی در طول سال سه دوره امکان تولید دارند و در این پروسه بیش از ۸.۵ میلیون قطعه نیمچه تخم گذار در البرز تولید می‌شود.
تقی زاده اضافه کرد:مزیت نسبی در این محصول در البرز داریم زیرا ضریب خود کفایی استان در این محصول حدود ۴۰۰ درصد است یعنی حدود چهار برابر نیاز داخلی استان تولید داریم.
وی افزود:این مازاد تولید قرار است تا در قالب پودر تخم مرغ که توسط واحدهای صنعتی مربوطه در طی فراورهای انجام شده از تخم مرغ به دست می‌آید،برای مقاطع مختلف پرمصرف نگهداری شود تا در زمان مناسب به واحدهای صنایع غذایی تحویل شود.
بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی مرغ تخم گذار با ظرفیت اسمی ۹ میلیون قطعه و ۲۸ واحد تولید پولت با ظرفیت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در استان وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com