تحول در زنجیره های تولید طیور در صنعت مرغداری

تحول در زنجیره های تولید طیور در صنعت مرغداری
معاون امور بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت : یکپارچه سازی زنجیره تولید سبب افزایش بهره وری در مرغداری هاو سود صاحبان این صنعت می شود.
حسن رکنی ، که روز سه شنبه به منظور بازدید از واحدهای مرغداری اردبیل به این استان سفر کرده است در حاشیه بازدید از مجتمع مرغداری آذرجوجه سبلان افزود : زنجیره های تولید طیور در صنعت مرغداری ایران در حال تکمیل هستند و با کامل و یکپارچه شدن این زنجیره ها در آینده نزدیک شاهد دگرگونی اساسی در این صنعت خواهیم بود.
وی اظهار کرد : با تکمیل زنجیره های تولید در صنعت مرغداری ، سود تولید کنندگان تضمین و منافع مصرف کنندگان این فرآورده مهم پروتئینی در کشور تامین خواهد شد.
او با اشاره به این که وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را برای حمایت از سرمایه گذاران و ارتقای سطح کمی و کیفی تولید در صنعت مرغداری به کار گرفته است، گفت : استفاده از تجهیزات و فن آوری های جدید جهان در افزایش کمی و کیفی تولید مرغ گوشتی موثر است.
رکنی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت : استان اردبیل از ظرفیت بالایی در زمینه کشاورزی و دامی به خصوص در بخش دام و طیور برخوردار است.
وی افزود : امسال افزایش واحدهای مرغداری در این استان در مقایسه با سال های قبل چشمگیر بود و آمارهای کشوری موجود در وزارت جهاد کشاورزی این مطلب را تایید می کنند.
او مجتمع مورد بازدید را از واحدهای دامی تولیدی موفق ذکر کرد و ادامه داد : حدود 10 درصد از تولیدات مجتمع مرغداری آذرجوجه سبلان به لحاظ رعایت موارد استاندارد و نیز استفاده از تجهیزات و فن آوری های پیشرفته به کشورهای ارمنستان و عراق صادر می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در حاشیه این بازدید گفت : 339 واحد تولید مرغ گوشتی فعال در این استان فعالیت دارند که پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان جوجه ریزی در این واحدها با 18 درصد افزایش نسبت به پارسال به 14 میلیون قطعه برسد.
عادل عبدایمانی ، میزان تولید گوشت قرمز در استان اردبیل را بیش از 32 هزار تن در سال ذکر و یادآوری کرد باتوجه به تسهیلاتی که از محل طرح توسعه کشاورزی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی اردبیل قرار گرفته است، انتظار می رود که این میزان در سال آینده به 45 هزار تن افزایش یابد.

 
نظرات شما
  •  

    حیدری88 گفت : ۹۲/۱۲/۲۹

    با این طرح مرغداریهای کوچک نابود میشوند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com