تحقق خودکفایی نسبی در تولید داروهای دامپزشکی

تحقق خودکفایی نسبی در تولید داروهای دامپزشکی
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور از تحقق خودکفایی نسبی در تولید داروهای دامپزشکی خبر داد و گفت: حدود 95 درصد داروهای دامپزشکی مورد نیاز کشور در کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود.  
به گزارش  ایرنا، سیدمحسن مشکوة در نشست خبری رئیس سازمان دامپزشکی کشور که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: در حال حاضر 140 کارخانه تولید داروی دامپزشکی در کشور فعال است.
وی در ارتباط با واردات داروی مورد نیاز بخش دامپزشکی گفت: بخش دولتی در واردات دارو تنها نقش نظارتی دارد و واردات به صورت کامل توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.
این مقام مسوول در سازمان دامپزشکی کشور در مورد تامین داروهای زنبور عسل گفت: متاسفانه به دلیل شرایط ویژه داروهای زنبورعسل، همواره تاکید بر واردات بوده و کمتر در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی برای واردات داروهای دامپزشکی وجود ندارد، تصریح کرد: واردات هر دارو و واکسن نیاز به طی کردن مراحلی دارد که در این مراحل محصول مورد نظر مورد آزمایش قرار گرفته و ثبت می‌شود.
مشکوة اظهار داشت: با توجه به تاکید دولت بر تولید غذای سالم و همچنین کنترل سموم و دارو در فرآورده‌های خام دامی، تایید محموله‌های وارداتی قبل از مصرف الزامی است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com