تحقق 60 درصدی اجرای طرح نشانه گذاری روی تخم مرغ

تحقق 60 درصدی اجرای طرح نشانه گذاری روی تخم مرغ
اجرای طرح نشانه گذاری روی تخم مرغ 60 درصد محقق شده و تا آغاز سال 92 به طور کامل محقق می شود. همچنین با افرادی که تا پایان سال مرغ را به صورت فله ای عرضه کنند برخورد قانونی صورت می گیرد.
هادی تبرایی مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور  با بیان این مطلب افزود: در سال های اخیر طرح نشانه گذاری لیبل گذاری روی فرآورده های دام و طیور به اجرا درآمد که روی لیبل مشخصات تاریخ کشتار، محل کشتار قرار داشته و روی لاشه نصب می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون نشانه گذاری روی کارتن تمامی محموله های تخم مرغ انجام می شود، تصریح کرد: اجرای طرح نشانه گذاری روی خود تخم مرغ تا 60 درصد محقق شده و تا آغاز سال 92 تمامی تخم مرغ ها به صورت نشانه گذاری شده عرضه می شود.
تبرایی با اشاره به اینکه هم اکنون گوشت مرغ در تمامی استان ها به جز استان تهران و استان البرز با بسته بندی بهداشتی عرضه می شود، گفت: طرح بسته بندی مرغ در استان تهران در کارگروه های مختلف در استانداری با مسئولیت استاندار تشکیل شده و تا پایان سال عرضه مرغ با بسته بندی بهداشتی صورت می پذیرد.
وی با اشاره به اینکه زمانی که بسته بندی در کشتارگاه صورت بگیرد دیگر مرغ فله ای در سطح بازار توزیع نمی شود، افزود: پس از اجرای کامل این طرح تا پایان سال با افرادی که مرغ را به صورت فله ای توزیع کنند به صورت قانونی برخورد می شود.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه قسمتی از گوشت مرغ مورد نیاز استان تهران در داخل و مابقی نیاز از استان های دیگر تامین می شود، اظهار داشت: پس از اجرای کامل این طرح گوشت مرغ مورد نیاز استان تهران که از شهرستان ها وارد و عرضه می شود به صورت بسته بندی بهداشتی خواهد بود.
وی زمان آغاز اجرای طرح یا پیش باقیمانده های داروهای دامپزشکی، سموم و فلزات سنگین در فرآورده های دام و طیور سال 88 دانست و افزود: این طرح از سال 88 در مورد شیر آغاز در سال 89 علاوه بر ادامه اجرای این طرح روی شیر در مورد عسل نیز آغاز و در سال 90 نیز علاوه بر ادامه اجرای طرح روی 2 محصول قبلی در مودر گوشت مرغ نیز آغاز شد.
تبرایی با اشاره به اینکه این طرح در سال 91 و 92 در مورد گوشت قرمز و تخم مرغ نیز به اجرا در می آید، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در کل کشور با نمونه برداری از فرآورده های دام و طیور صورت می پذیرد
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com