تحریم ها و عدم ورود گوشت منجمد عامل اصلی گرانی گوشت مرغ

تحریم ها و عدم ورود گوشت منجمد عامل اصلی گرانی گوشت مرغ
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کاشان گفت: طرحهای ویژه توزیع کالا و خدمات سالجاری از اول فروردین تا ۱۵ ماه سالجاری دراین شهرستان برگزارشد و با تمامی تخلفات گرانفروشی اعم از تقلب، عدم درج قیمت، فروش اجباری، عدم عرضه کالا برخورد شد.
علی نطاقی با اعلام این مطلب گفت: به رغم حجم زیاد مسافر و گردشگری که درایام نوروزسالجاری به شهرستان کاشان سفرکردندبا تدابیری که درجهت نظارت برعرضه کالا با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی، اداره تعزیرات حکومتی و مجامع امورصنفی این شهرستان به عمل آمده بود خوشبختانه با هیچگونه کمبود کالا و خدمات و گرانفروشی دراین ایام مواجه نبودیم.
وی دلیل اصلی گران شدن قیمت مرغ درشهرستان کاشان را تحریم‌ها و عدم ورود گوشت منجمد سفید و قرمز عنوان کرد و گفت: هرچه که عرضه کالا‌ها فراوان ترباشد به‌‌ همان مقدار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت می‌شوند و هرچه که کالا کمترشود اجناس گران‌تر می‌شود.
نطاقی تحریم داروهای دامی و بیماریهایی طیور را ازدیگر عوامل گرانی گوشت مرغ درشهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه واردات گوشت منجمد قرمز و سفید به خاطر تحریم‌ها ممنوع شد مردم به سمت خرید گوشت گرم روی آوردند و درنتیجه موجب گرانی قیمت گوشت گوسفند شد و مصرف گوشت مرغ نیز افزایش یافت.
رئیس اداره صنعت معدن وتجارت کاشان ازتوزیع ۱۸۰ تن مرغ منجمد دولتی از طریق تنظیم بازار سازمان صنعت و معدن استان اصفهان با پشتیبانی اموردام این استان درشهرستان کاشان خبرداد و گفت: این مقدار گوشت به قیمت هرکیلو۳ هزار و۱۰۰ تومان درفروشگاههای زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف سراسر شهرستان، سازمان اتکا و تعاونی کارمندان کاشان دراختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه ستاد کنترل بازار پیگیر کاهش قیمت مرغ درسطح شهرستان کاشان می‌باشد گفت: اگر برنامه ریزی که از طریق سازمان صنعت ومعدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در دست پیگیری است جامه عمل پوشانده شود قطعا قیمت گوشت سفید وقرمز کاهش پیدا خواهد کرد.
قیمت هرکیلو گوشت مرغ در شهرستان کاشان درحال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که نسبت به قبل از عید بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.
نکته قابل توجه اینکه متاسفانه اکثر واحدهای صنفی شهرستان کاشان بدون اعلام قیمت اقلام کالا‌ها از طریق مراجع قانونی خود سرانه اقدام به افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت اجناس نموده‌اند به طوری که حتی فروشندگان لوله و اتصالات دراین شهر به مردم می‌گویند چون قیمت اتصالات گران می‌شود اجناس خود را به صورت امانی دراختیارمی گذاریم وعده‌ای هم صحبت از کمبود این اجناس را می‌نمایند لذا انتظار مردم از مسئولان شهرستان، استان و کشور این است که با رسیدگی به این چنین شایعات و گرانفروشی‌ها توسط عده‌ای سود جو و فرصت طلب با متخلفین برخورد جدی نمایند و به جو روانی بوجود آمده دراین شهرستان هرچه زود‌تر خاتمه دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com