تجویز داروی انسانی برای دام ها تخلف است

تجویز داروی انسانی برای دام ها تخلف است
مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با بیان اثرات نامطلوب مصرف داروهای انسانی بر روی فرآورده های خام دامی گفت: تجویز داروی انسانی برای دام ها تخلف است.
به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رفیعی پور افزود: به دلیل اهمیت موضوع هماهنگی های لازم با معاونت دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته است و داروخانه های انسانی مکلف به عدم تحویل اقلام دارویی به نسخه های دامی شده اند.
وی به بازدید و کنترل های دوره ای از مراکز درمانی، کلنیکی و داروخانه ها اشاره نمود و خاطرنشان کرد: بر همین اساس با دامپزشکان متخلف که اقدام به تجویز داروی انسانی برای درمان دام، طیور و آبزیان نمایند، برخورد قانونی می شود.
وی تصریح کرد: استفاده از داروهای انسانی بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار رایج بوده که بیشتر به دلیل توصیه‌های غیرعلمی در روستاها رواج پیدا کرده است. 
 
نظرات شما
  •  

    باربد گفت : ۹۳/۱۱/۱۳

    ایشون اطلاعات ضعیفی در زمینه ی دامپزشکی دارند متاسفانه. بسیاری از آنتی بیوتیکها و داروهای انسانی حتی در خارج از کشور هم جهت درمان دام های کوچک و پرندگان زینتی و حیواناتی که مصرف خوراکی توسط انسان ندارند به کار میرود. پس باید قید می کردند که منظورشون دام هایی است که مصارف خوراکی دارند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com