تجربه زیان دوباره در صنعت طیور با عدم حمایت کافی از فعالان

تجربه زیان دوباره در صنعت طیور با عدم حمایت کافی از فعالان
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر در کاهش قیمت تمام شده به تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ کمک نشود در آینده زیان دوباره صنعت طیور را تجربه می‌کنیم.
علی ابراهیمی در خصوص افزایش هزینه تولید تخم مرغ در کشور، اظهار داشت: متاسفانه صنعت طیور کشور در سال‌های اخیر تحت تاثیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان آسیب جدی دیده است، علی رغم اینکه در صنعت طیور در حوزه‌های گوشتی و تخم گذار پیشرفت و سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشته‌ایم و نیاز کشور تامین می‌شود؛ اما در دو سال اخیر بر اثر تلفات سنگین آسیب جدی دیده‌اند و دولت نیز نتوانست با استفاده از روش‌های مختلف و بیمه حمایت لازم را انجام دهد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش قیمت ارز و یا کاهش ارزش پول ملی واردات خوراک طیور مانند ذرت به دلیل وارداتی بودن تحت تاثیر قرار گرفته‌ است، گفت: در صنعت طیور 70 درصد تولید یک مرغ یا تخم مرغ به تغذیه مربوط می‌شود، خوراک این پرنده نیز وارداتی است که ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر اگر در کاهش قیمت تمام شده به تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ کمک نشود در آینده زیان دوباره صنعت طیور را تجربه می‌کنیم، ادامه داد: در این زمینه باید افزایش قیمت منطقی را برای مردم توضیح دهیم و آنها نیز بپذیرند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید با استفاده از سازوکار حمایتی پرداخت مابه‌التفاوت ارز 3هزار  800 تومانی مصوب مجلس و 4 هزار 200 تومانی فعلی از فعالان صنعت طیور کشور را حمایت کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com