تجارت طیور مسیر جدید خود را پیدا می‌کند

تجارت طیور مسیر جدید خود را پیدا می‌کند
این روزها فعالان و دست‌اندرکاران صنایع مختلف در جهان با نگرانی و دلواپسی شبکه‌های اجتماعی و اخبار را بررسی می‌کنند؛ و این نگرانی زاییده اقدامات ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالت متحده آمریکا است، درواقع این فعالان عرصه صنعت دائماً در این نگرانی به سر می‌برند که آیا ترامپ در مورد تجارت کالاهای مختلف تصمیم جدیدی می‌گیرد و یا تعرفه جدیدی را بر کالاها اعمال می‌کند. صادرکنندگان و فعالان صنعت طیور نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در خیل این دلواپسان عرصه صنعت وجود دارند.
بدون شک، نشست کنونی نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) بر فضای تجاری و اوضاع تجارت تأثیرگذار خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این نشست بر صادرات آمریکا و مکزیک تأثیر بیشتری داشته باشد؛ اما مشکلاتی که در این راستا به وقوع خواهد پیوست به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.تجارت طیور در دنیا راه‌های جدیدی را می‌یابد و یا به قول متخصصان رابوبانک «تجارت طیور در سال جاری بزرگ‌ترین دگرگونی خود را در دهه‌های اخیر تجربه می‌کند».

سهم ترامپ در تغییر تجارت طیور ناچیز است

بزرگ‌ترین عامل تغییر در تجارت طیور، عرضه بیش از تقاضا در کشورهای روسیه و تایلند، به دنبال احداث مزرعه‌های جدید در این کشورها بوده است.
متخصصان رابوبانک در ارتباط با تغییر مسیر تجارت طیور معتقدند: تولید گوشت‌های بی‌کیفیت و نامرغوب در برزیل که سبب ایجاد محدودیت‌هایی برای تجارت این کشور با اتحادیه اروپا شده است و هم‌چنین استانداردهای سرسختانه حلال از سوی عربستان سعودی و امارات به جهت ممنوعیت‌هایی که برای بی‌هوش کردن طیور هنگام ذبح وجود دارد ازجمله فاکتورهای مهم در تغییر مسیر تجارت طیور است.
از سوی دیگر، تاجران اروپا و خاورمیانه تأمین‌کنندگان دیگری را جایگزین طیور برزیلی کرده‌اند که نام کشورهای شرق اروپا بیشتر از سایر کشورها در میان این تأمین‌کنندگان جدید به چشم می‌خورد.
در زندگی جوامع بشری تجارت یک حقیقت است و امتحان کردن راه‌های جدید می‌تواند با مشکلاتی روبه‌رو شود که این مشکلات بر صنعت طیور نیز تأثیر می‌گذارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com