تبدیل ‌بردسیر به قطب تولید مرغ و ماهی کشور در آینده نزدیک

تبدیل ‌بردسیر به قطب تولید مرغ و ماهی کشور در آینده نزدیک
نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل شهرستان بردسیر به قطب تولید مرغ و ماهی از طریق افزایش ظرفیت‌های موجود در این شهرستان از جمله برنامه‌های در دست پیگیری است.
در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بر ضرورت حمایت از ایجاد زیرساخت‌های لازم و گسترش صنایع دام، طیور و آبزیان موجود در شهرستان‌های بردسیر و سیرجان تاکید شد.
دکتر بیژن دهقانی، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این دیدار با اشاره به اینکه در شهرستان سیرجان به دلیل وجود ظرفیت خوب پرورش طیور گوشتی 4 کشتارگاه طیور وجود دارد اظهار کرد: متاسفانه صاحبان این کشتارگاه‌ها به دلیل داشتن مشاغل دیگر و عدم صرفه اقتصادی مناسب ،رغبتی به توسعه فعالیت کشتارگاه ندارند.
وی کشتارگاه دام شهرستان سیرجان را نیازمند توسعه بیشتر دانست و افزود: با عنایت به موقعیت جغرافیایی خاص شهرستان سیرجان و امکان دسترسی به بازار استان‌های دیگر و حتی صادرات به سایر کشورها در صورت توسعه آن، این کشتارگاه می‌تواند موجب اشتغالزایی خوبی در شهرستان شود.
دهقانی افزود: همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان سیرجان ایجاد بازارچه صادرات دام سبک می‌تواند تاثیر مناسبی در توسعه صنعت دامپروری شهرستان و ایجاد اشتغال داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین کشتارگاه‌های طیور شهرستان سیرجان با حرکت به سمت صادرات با استفاده از مزیت جغرافیایی شهرستان سیرجان می‌توانند زمینه رونق هرچه بیشتر صنعت پرورش طیور و توسعه این شهرستان را فراهم آورند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، شهرستان بردسیر را نیز دارای پتانسیل خوب جهت گسترش صنعت پرورش طیور و آبزیان دانست و بیان کرد: شهرستان بردسیر در سال‌های اخیر از نظر صنعت پرورش طیور از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.
وی افزود: در زمینه پرورش آبزیان نیز این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی است که در صورت توسعه این بخش امکان تامین بچه ماهی مورد نیاز استان در بخش آبزیان پرورشی وجود دارد.
دهقانی در پایان خاطر‌نشان کرد: جهت طرح‌های دامپروری و صنایع وابسته به آن مثل کشتارگاه‌های دام می‌بایست وام‌های کم بهره و با زمان بازپرداخت طولانی مدت در نظر گرفته شود.
شهباز حسن پور، نماینده مردم شهرستانهای سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تشکر از خدمات اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: دولت عنایت خاصی به تامین غذای سالم در کشور دارد.
وی افزود: با عنایت به پتانسیل‌های شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در بحث تولید فراوردهای غذایی، درصدد گسترش توانمندی‌های این شهرستان‌ها در تولید غذا در جهت تامین نیازهای استان و حتی تامین درصدی از نیاز کشور هستیم.
نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت زیرساخت‌های کشتارگاهی شهرستان سیرجان و استفاده از سایر پتانسیل‌های این شهرستان در گسترش صنعت دامپروری مانند راه اندازی یک مرکز پرورش یک هزار قطعه‌ایی شترمرغ از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.
وی ادامه داد: یک مجموعه با زیربنای 5هزار متر مربع با همکاری چند سرمایه گذار از کشور قطر جهت پرورش و‌ نگهداری پرندگان نایاب نیز از جمله طرح‌های در دست اجرا‌ در شهرستان سیرجان است.
حسن پور افزود: تبدیل شهرستان بردسیر به قطب تولید مرغ و ماهی از طریق افزایش ظرفیت‌های موجود در این شهرستان از جمله برنامه‌های در دست پیگیری است.
نماینده مردم شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پایان تعامل بیشتر وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی با نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های مربوطه را در توسعه دامپروری و افزایش کیفیت خدمات دامپزشکی بسیار موثر دانست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com