تاکید استاندار زنجان بر ساماندهی دامداری های سنتی

تاکید استاندار زنجان بر ساماندهی دامداری های سنتی
یازدهمین جلسه ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی استان تشکیل شد.
استاندار زنجان در این جلسه برگزاری جلسات و مصوبات ستاد را در راستای کوتاهتر و شفاف تر نمودن برنامه های اجرایی در بخش کشاورزی دانست و گفت: اجرای مصوبات ستاد از اِعمال سلیقه توسط هریک از دستگاههای اجرایی جلوگیری کرده است.
دکتر رئوفی نژاد با اشاره به اینکه از این پس در جلسات ستاد فقط یک دستور جلسه با 2 موضوع مطرح خواهد شد، خاطرنشان کرد: از این پس در جلسات ستاد، دستور جلسه تسهیلات با موضوعات:مصوبه طرح های ارائه شده و گزارش بانک عامل درخصوص تعداد طرح های واصله وعقدقرارداد شده بررسی خواهد شد.
وی در ادامه به اهمیت استفاده از فرصت ها در زمان دولت دهم اشاره نمود و گفت: با استفاده از تمام ظرفیت و توان تا پایان نیمه اول سال باید 169 میلیارد تومان تسهیلات جذب شود و در این راستا هر مجوزی که مورد نیاز باشد از سوی ستاد صادر خواهد شد حتی چنانچه بانک عامل نیاز به شعبات بیشتری در شهرستانها داشته باشد، ستاد قادر است شعبات شهرستانی را بطور موقت و صرفا جهت افزایش سرعت و تسریع در روند کار دایر نماید.
مقام عالی استان ساماندهی مراکز و بخش های فعال کشاورزی از جمله دامداری ها را از وظایف ستاد عنوان نمود و افزود:در راستای ارتقاء کیفیت وتوسعه مراکز فعال،دامداریهایی که در روستاهای استان بصورت سنتی اداره می شوند باید ساماندهی شوند.
استاندار زنجان اظهار داشت: بر اساس شیوه نامه ستاد، هر طرح، پاسخ 13 استعلام از دستگاههای اجرایی را باید ظرف مدت یک هفته اخذ نماید و چنانچه پاسخی از دستگاهی در زمان مقرر داده نشود به منزله پاسخ مثبت ان دستگاه تلقی خواهد شد.
نیکخواه بهرامی سرپرست شعب بانک کشاورزی استان نیز گزارشی از مجموع پرونده های رسیدگی شده در بانک ارائه نمود و گفت: تاکنون 702 پرونده و طرح به ارزش 183 میلیارد و70میلیون ریال به بانک عامل رسیده که از این تعداد 534 پرونده با مبلغ 133 میلیارد و 796 میلیون ریال در بانک پذیرش شده و با 181 پرونده به میزان 28 میلیارد و727 میلیون ریال عقد قرارداد شده است و مابقی پرونده ها بدلیل نقص در مدارک و استعلامات از سوی بانک رد شده است.
بدستور استاندار زنجان مقرر شد لیست پرونده های ناقص بصورت هفتگی از بانک به دبیرخانه ستاد ارسال شود و چنانچه تا 3 روز نواقصات برطرف نشد، بانک پرونده ها را به ستاد عودت دهد.
نیکخواه بهرامی تعداد طرح های مصوب را 33.9 درصد و میزان مبلغ مصوب برای طرح ها را 21.5 درصد عنوان نمود و افزود: استان زنجان به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی چهارمین استان کشور محسوب می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com