تامین ۵۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور بخشی از ظرفیت استان است

تامین ۵۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور بخشی از ظرفیت استان است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تامین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز مصرفی کشور از سوی این استان به خوبی نشان دهنده ظرفیت و توان سیستان و بلوچستان است.
علی اوسط هاشمی ظهر امروز در ستاد تامین گوشت اظهار داشت: واردات دام و تامین گوشت از سیستان و بلوچستان امری مهم است که ضمن ایجاد اشتغال پایدار تامین به موقع گوشت مورد نیاز کشور را در پی خواهد داشت.
وی افزود: این استان با داشتن ۱۱ بازارچه مرزی، هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی، ۳۴۵ کیلومتر مرز دریایی و داشتن توانایی واردات دام نقش بسیار مهمی در تامین گوشت قرمز کشور و متحول کردن بازار این ماده غذایی را دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۱ بازارچه مرزی در سراسر مرزهای سیستان و بلوچستان ایجاد شده که شش بازارچه آن فعال است و مابقی نیز در حال طی مراحل قانونی برای فعال سازی است.
وی یاد آور شد: سیستان وبلوچستان از توانمندیها و ظرفیت های بسیار زیادی در بخش های مختلف برخوردار است که در صورت شکوفایی و بهره برداری بهینه از آنها می توان جنوب شرق کشور را متحول کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان وجود مرزهای طولانی را از مزیت های فراوان این استان برشمرد و اظهار داشت: فعالیت بازارچه های مرزی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان می تواند نقش مهمی در تامین نیازهای منطقه داشته باشند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی در واردات دام و قرنطینه و کشتار آنها در کشتارگاههای موجود استان را دارد و می تواند تامین کننده گوشت قرمز مورد نیاز بسیاری از استانهای کشور باشد که امیدواریم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.
وی بر نظارت دقیق بر دام ها وارداتی تاکید کرد و گفت: باید با نظارت بر مرز و کنترل آن از ورود دام های قاچاق که از نظر سلامت دچار مشکل هستند جلوگیری کرد، باید سلامت دام و گوشت را در این استان تضمین تا اعتماد عمومی به این ظرفیت خوب سیستان و بلوچستان ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با واگذاری قرنطینه‌ها به بخش خصوصی و نظارت یک دامپزشک بر آن، می توان به راحتی صنایع ایجاد شده به واسطه دام از جمله کشتارگاه ها، دامپروری ها و ... احیا و پویا کرد.

رفتار سختگیرانه قاچاق دام را در پی خواهد داشت

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بر تسهیل سازی امر واردات دام در مرزهای استان تاکید کرد و گفت: اگر شرایط مناسب برای ورود دام به کشور فراهم نشود قطعا شاهد بروز پدیده شوم قاچاق خواهیم بود که این امر عواقب بدی را رقم می زند.
هاشمی تاکید کرد: اعضای ستاد تامین گوشت استان ظرف یکماه آینده، موانع سر راه تامین ۵۰ هزار تن گوشت کشور از طریق این استان را بررسی و آن ها را رفع کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: طبق مصوبه دولت هیچ یک از دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و مراکز شبانه‌روزی دولتی حق واردات دام و کشتار را ندارد و دولت مقرر کرده‌ است که از طریق مبادی تعیین شده در استان‌ها، گوشت این مراکز تامین شود که این خود یک فرصت برای دست‌اندرکاران این طرح است.
وی تامین ۵۰ هزار تن گوشت قرمز کشور توسط سیستان و بلوچستان را فرصت مناسبی برای برطرف کردن مشکل اشتغال و رونق گرفتن پرواربندی‌ها و کشتارگاه‌ها عنوان کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com