تامین نهاده با ارز دولتی از واسطه ها ما را به جایی نمی رساند

تامین نهاده با ارز دولتی از واسطه ها ما را به جایی نمی رساند
رییس انجمن کشتارگاه های صنعتی با انتقاد از تامین نهاده ها از واسطه ها گفت: در حال حاضر واردات نهاده با ارزهای دولتی صورت میگیرد که اگر از این امتیاز در خرید از تولید کننده داخلی، تعاونی و اتحادیه ها استفاده کنیم علاوه بر رسیدن به خودکفایی و کمک به تولید ملی از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می شود.
عزیزیان گفت: نظارت روشن و شفافی در واردات و حتی عرضه و توزیع نهاده ها وجود ندارد. در زمانی که قیمت جو به به 650تومان برسد قیمت محصول نیز بالا خواهد رفت اما اگر ارز های دولتی را در خرید نهاده ها از اتحادیه ها و بخش های خصوصی صرف کنیم، نهاده داخلی با کمترین قیمت تولید و عرضه خواهد شد.
وی با بیان اینکه نهاده های دامی با نرخ دولتی باید به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای در اختیار بخش های تولیدی قرار گیرد، افزود:کیفیت خوراک دام و طیور میتواند بازدهی و راندمان تولید را بالا ببرد و باید در راستای رسیدن به خودکفایی و بالا بردن کیفیت نهاده ها گام برداریم.
عزیزیان عنوان کرد: باید مناطقی که راندمان بالایی در جهت سطح زیر کشت دارند  و از شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسبی برای تولید نهاده ها برخوردارند، شناسایی شوند و با بهره گیری از نظرات کارشناسی تولید نهاده در آن مناطق آغاز شود.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار جویباری گفت : ۹۱/۰۶/۰۷

    آقای رئیس چطوره که علوفه را در اختیار شما قرار بدند. همانظور که یک ماه پیش دولت به جای اینکه علوفه را به مرغدار بدهد به کشتارگاه ها می داد و انها هم سویای 900 تومان خرید را 2000 تومان در بازار به مرغدار می فروختند. سودی خوبی داشت نه؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com