تامین خوراک دام و طیور با ارز مبادله‌ای

تامین خوراک دام و طیور با ارز مبادله‌ای
وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی جلساتی که با مسئولان وزارت تجارت و معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد، مقرر شده امسال خوراک دام و طیور با ارز مبادله‌ای تامین شود.
محمود حجتی در حاشیه همایش روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران گفت : طی جلساتی که با مسئولان مربوطه از جمله معاون اول رییس‌جمهور، وزارت تجارت و بانک مرکزی برگزار شد نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور پیش بینی و مقرر شد تا براساس جدول نهایی که در این جلسات تهیه شد بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای تامین این کالاهای اساسی را در اختیار این واردکنندگان قرار دهد.
وی افزود: ارز پیش بینی شده برای واردات نهاده‌های تولید که از سوی بانک مرکزی در اختیار واردکنندگان قرار خواهد گرفت همان ارز معروف مبادله‌ای به نرخ 2477 تومان است و به نظر نمی‌رسد در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: متقاضیان ارز برای واردات نهاده‌های تولید قدری صبور باشند چرا که برخی مشکلاتی که ناشی از تحریم برای تامین ارز به وجود آمده است سبب تاخیر در پرداخت به موقع شود.
حجتی گفت: قیمت شیر در ستاد تنظیم براساس‌ آنالیز واقعی هزینه‌های تمام شده برای تولید شیر که از سوی دامداران نیز مورد تایید قرار گرفت، تعیین می‌شود چرا که نباید قیمت این فرآورده لبنی به گونه‌ای تنظیم شود که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان متضرر شوند.
وی تاکید کرد: هر قیمتی که مورد تفاهم دامداران و مسوولان ستاد تنظیم بازار باشد به عنوان قیمت نهایی شیر ابلاغ می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: درباره عرضه شیر فله‌ای و اجرای طرح مورد نظر در سازمان دامپزشکی کارشناسان این سازمان و دیگر متخصصان امر تصمیم گیری خواهند کرد و نظر وزارت جهاد کشاورزی نظر کارشناسان خواهد بود.

 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۲/۰۷/۲۷

    واقعا عجب خبر خوشی بود خسته نباشین .بعدش قیمت مرغ بر چه اساسی اعلام میشه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com