تامین 90 درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل

تامین 90 درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت که هم اکنون حدود 90 درصد از گوشت سفید و قرمز مصرفی کشور با همت تولید کنندگان در داخل کشور تامین می شود.
محمدعلی کمالی در آئین گشایش چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت دام و طیور در آمل افزود : روند رو به رشد و افزایشی تولیدات بخش کشاورزی از جمله دام و طیور کشور اکنون در وضعیتی قرار دارد که به مرز پاسخگوئی به نیازهای داخلی در بیشتر محصولات رسیده است .
وی ادامه داد : این سیر صعودی در چرخه تولیدات بخش کشاورزی کشور ، مرهون شکل گیری چرخه تولیدی بسیار وسیع صنایع تبدیلی و صنعتی کردن بخش کشاورزی است .
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه تولید کنندگان بخش دام و طیور کشور اکنون در تولید مرغ گوشتی و حتی اصلاح نژادی دام و طیور به خودکفایی رسیده اند ، گفت : صنایع تولیدی و تبدیلی بخش دام و طیور کشور اکنون قابلیت صادراتی نیز دارد.
کمالی به جایگاه مهم مازندران در تولید دام و طیور کشور اشاره کرد و افزود : این استان اکنون در بخش طیور ، سرآمد استان های کشور است و تولید کنندگان مازندرانی دراین بخش حرف های زیادی برای گفتن دارند.
وی افزود : زنجیره صنعت طیور شامل مرغ لاین ، اجداد ، مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار به خوبی در مازندران شکل گرفته و تکامل یافته است و صنعتی شدن مرغداری ها هم تحول بزرگی در این عرصه ایجاد کرده است .
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور نگاه مسئولان به صنعت طیور کشور را حمایتی توصیف کرد و اظهار داشت : اگر حمایت ها بیشتر شود در جایگاهی هستیم که قدرت تامین نیازهای کشور را افزایش دهیم .
وی به برگزاری نمایشگاههای دام و طیور از سوی بخش خصوصی به عنوان تحول دیگری در این صنعت یاد کرد و افزود : برگزاری نمایشگاههای توانمندی های واحدهای تولیدی و صنعتی در کنار مرکز تولید آن در شهرستان و فاصله گرفتن از تهران نتیجه این تحول است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com