تاسیس اولین کشتارگاه تخصصی ایران در سال 88

تاسیس اولین کشتارگاه تخصصی ایران در سال 88

به گزارش موج، مرتضی رضا زاده مدیرعامل تعاونی پرورش و تولید شترمرغ معین در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به شکل گیری پرورش شترمرغ در ایران در سال 77 تا 79 اظهار داشت : پرورش شترمرغ به صورت حرفه ای در سال 80 آغاز شد .
وی اظهار داشت:دردنیا از گوشت این پرنده به عنوان گوشت هزاره سوم یاد می شود .
مدیرعامل تعاونی پرورش و تولید شترمرغ معین با بیان این مطلب که از هر مادر شترمرغ 37 تا 40 جوجه تولید می شود، اذعان داشت: کشور ما وضعیت جغرافیایی مساعدی برای پرورش شترمرغ دارد و رتبه پنجم را در پرورش شترمرغ به خود اختصاص داده است .
رضا زاده با اشاره به سود آوری بسیار در پوست شترمرغ، گفت : پوست این پرنده از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردار است که می توان با راه اندازی صنعت چرم برای 500 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد کرد .
وی ادامه داد: بهترین مواد اولیه لوازم آرایشی از روغن شترمرغ بدست می آید است چرا که روغن این پرنده بهترین روغن برای صنعت آرایشگری است .
رضا زاده خاطر نشان کرد: در ایران 40 هزار قطعه شترمرغ در 350 و 400 مزرعه وجود دارد اما هنوز بازار داخلی ما اشباع نشده تا بتوانیم به صادارت محصولات این پرنده بپردازیم .
به گفته وی، اگر حمایت های لازم از سوی تعاونی ها برای پرورش شترمرغ صورت گیرد می توانیم با تولید این پرنده سالانه 1000 تن از گوشت شترمرغ را صادر کنیم .
وی اضافه کرد: هر شترمرغ بستگی به وضعیت جغرافیایی و تغذیه می تواند در هر سال بین 50 تا 100 تخم بگذارد.
وی هم چنین با اشاره به قیمت 23 دلاری گوشت شترمرغ در بازارهای خارجی گفت: مردم کشورما از فرهنگ مصرف گوشت این پرنده اطلاعی ندارند که باید با حمایت های سازمان دامپزشکی و وزرات تعاون با فرهنگ مصرف گوشت این پرنده آشنایی پیدا کنند.
رضا زاده از کشور آفریقای جنوبی به عنوان رتبه اول در پرورش شترمرغ یاد کرد.
وی هم چنین تصریح کرد : هنوز کشتار شترمرغ در ایران به جایگاه مناسبی نرسیده است و قرار است با حمایت وزارت تعاون اولین کشتارگاه تخصصی در ایران در سال 88 تاسیس شود.
رضا زاده گفت : شترمرغ تا 70 سال می تواند عمر کند و از 2 سالگی شروع به تخم گذاری می کند و تا 40 سالگی می تواند تخم گذاری داشته باشد .
وی بهترین سن تخم گذاری این پرنده را از سن 4 تا 25 سالگی عنوان کرد .
وی ادامه داد : بهترین سن کشتار این پرنده 1 سالگی است که در این سن 100 تا 120 کیلو وزن ودارای 30 تا 35 درصد گوشت خالص بدون چربی است.

 
کلمات کلیدی کشتارگاه شترمرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com