تاثیر افزایش توصرف کنندگان بر صنعت طیور در چین

تاثیر افزایش توصرف کنندگان بر صنعت طیور در چین
برای چینی ها، خروس نماد نشاط، صداقت، یکپارچگی و خوش شانسی است اما صنعت طیور چین چه چیز به دنیا عرضه کرده است؟
توصرف کننده واژه ای است که از ترکیبکلمات تولید کننده و مصرف کننده ساخته شده است. این واژه به فردی اطلاق می گردد که از نظر بازار مشتری حرفه ای است و از لحاظ اقتصاد مصرف کننده ایست که در تولید محصول نهایی به نحوی دخالت داشته است. نقش توصرف کننده در تولید محصول نهایی می تواند به صور مختلف مانند طراحی، سفارشی سازی یا انجام مرحله ای از کار باشد.
بعنوان مثال فردی که از دستگاه خودپرداز استفاده می نماید در حالی که از محصول نهایی آن خودپرداز استفاده می نماید ولی در تولید محصول نهایی که دریافت صورتحساب بانکی یا دریافت پول از آن خودپرداز است نیز دخالت دارد.
دکتر مارک لیونز(Mark Lyons) سخنگوی مدیر اجرای بخش جهانی و مدیر منطقه چین بزرگ شرکت آلتک، در نشست مدیران این شرکت در سال 2017 اظهار داشت: «چین کشوری متفاوت است و برای افراد خطر ناپذیر مکانی مناسب نیست».

طبقه متوسط چین در حال افزایش است
تغییری 300 میلیون نفری در تعداد شهرنشینان 188 شهر چینرخ داده است. این در حالی است که طبقه متوسط چین که اکثر آن ها جوان، شهری و روشن فکر می باشند.
براساس مطالعه جهانی خوراک کمپانی آلتک که در سال 2011 آغاز شد، چین از همان سال بر تولید خوراک جهان تسلط داشته است و مسئولیت تقریبا 35 درصد کل خوراک حیوانات جهان را بر عهده داشته است. در خصوص صنعت طیور این کشور باید گفت که چین 20 درصد از جمعیت 60 بیلیونی طیور جهان را در خود جای داده است که این میزان شامل 8.8 بیلیون مرغ گوشتی، 1.2 بیلیون مرغ تخم گذار/مادر و 4 بیلیون مرغ آبی می شود. در حال حاضر چین 26 درصد گوشت مرغ جهان را تولید می کند و مطالعات نشان می دهد که هم مصرف و هم تولید طیور در چین، و در سراسر جهان، تا 10 سال آینده همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. چین همچنین رهبر جهان در تولید تخم مرغ است و تقریبا 6 برابر بیشتر از آمریکا، دومین کشور تولیدکننده، تولید تخم مرغ دارد.

تجارت طیور در چین
•    هم صنعت طیور و هم صنعت تخم مرغ به سوی یکپارچه شدن پیش می رود.
•    نگرانی مصرف کننده ها از آلودگی زیست محیطی در حال افزایش است و بر بخش فارم فشار وارد می آورد.
•    از آنجایی که آزمایش ها و قوانین هر روز افزایش می یابد، تولیدات بدون آنتی بیوتیک نیز رو به افزایش است.
•    فشار از سوی هزینه مواد اولیه خوراک در حال افزایش است.
•    میل به محصولات طیور با کیفیت بالا رو به افزایش است.

تغییرات در صنعت طیور چین
•    قیمت های بالای خوراک؛ که در چین بیش از 2 برابر قیمت های بین المللی است.
•    مصرف ثابت مرغ، زیرا تصور بر این است که گوشت جوجه پروتئینی کمتر از پروتئین خوک، غذاهای دریایی و گوشت گاو دارد.
•    کاهش صادرات، زیرا رقابتی بودن چین در مقایسه با صادرات برزیل و تایلند به بزرگ ترین کشور وارد کننده، یعنی ژاپن، در حال کاهش است.
•    بیماری، با وقوع آنفولانزای پرندگان، تصور مصرف کنندگان از گوشت طیور دچار خدشه شده است.
لیونز گفت: « ما در حال صحبت در مورد قدرت مشتریان جدید هستیم که آن ها را توصرف کننده می نامیم. معتقدم که در چین بیش از هر بازار دیگری در دنیا توصرف کننده وجود دارد».
توصرف کنندگان به جای آن که فقط محصولات را مصرف کنند، به صورت فعالانه اعتقادات، اصول اخلاقی، استانداردها و انتظاراتشان را با خریدهای خود ارائه می دهند. توصرف کنندگان طرفداران محصول و برند تجاری آن هستند که در حال حاضر به صورت چشمگیری بر موفقیت یا عدم موفقیت شرکت ها، محصولات و برندها نقش دارند، و این نقش از طریق درگیری آن ها در رسانه های اجتماعی صورت می پذیرد. مرغداران در سراسر جهان نیازمند ایجاد روابط با این مشتریان جدید هستند و، چین با تبدیل شدن به شوری قدرتمند در زمینه طیور با افزایش سطح توصرف کنندگان، این کشور می تواند راهبر جهان باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com