تئوری جریان رودخانه‌ای برای تنظیم بازار مرغ

تئوری جریان رودخانه‌ای برای تنظیم بازار مرغ

وزیر بازرگانی درنشست هماهنگی با فعالان حوزه تولید مرغ با اشاره به تئوری جریان رودخانه‌ای گفت: باید براساس ظرفیت تولید، قله‌های نیاز را مدیریت و جریان پرحجم تولید را راه‌اندازی کرد که تامین نیاز داخلی بخشی از آن است.وزیر بازرگانی در نشست هماهنگی با فعالان حوزه تولید مرغ گفت: در قبال ارتقای کمی و کیفی تولید از صادرات در این بخش حمایت می‌کنیم.
دکتر مهدی غضنفری‌ افزود:‌ کشور ظرفیت تولید برای پوشش مایحتاج جامعه را دارد و به این دلیل هدفگذاری سال 90 ورود به بازارهای هدف و توسعه صادرات است.
وی ادامه داد: وزارت بازرگانی آماده است تا ضمن همکاری با وزارت جهاد کشاورزی به حل مشکلات تولید و حمایت از صادرات بپردازد.
دکتر غضنفری با اشاره به تئوری جریان رودخانه‌ای افزود:‌ باید براساس ظرفیت تولید، قله‌های نیاز را مدیریت و جریان پرحجم تولید را راه‌اندازی کرد که تامین نیاز داخلی بخشی از آن است.
وی در این نشست که با عنوان از هدفمندسازی تا نوروز، برگزار شد بر ‌تعامل بیشتر برای تنظیم بازار ایام عید تاکید کرد .
‌دکتر غضنفری با بیان اینکه یکی از اقلام سبد مصرفی خانواده ‌گوشت مرغ است و در سبد غذایی نیز نقش مهمی دارد، تصریح کرد:‌ با در نظرگرفتن تدابیر لازم و حل مسائل احتمالی می‌توان گوشت مرغ مورد نیاز مردم را در نوروز به نحو مناسبی تامین کرد.
در این نشست که با حضور مسئولان وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد کشاورزی و فعالان و متخصصان بخش خصوصی در حوزه تولید مرغ برگزار شد، مباحث تخصصی فعلی و آینده حوزه تولید مرغ کشور مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین بررسی و آسیب‌شناسی شرایط موجود در بخش‌ها و حلقه‌های مختلف تولید و وضعیت کنونی اصلاح حامل‌های انر‍ژی و مسائلی که دراین مقطع زمانی تولید‌کنندگان مرغ گوشتی، جوجه یک روزه و بخش کشتارگاهی با آن مواجه بودند از دیگر محورهای نشست بود.
تهمیداتی برای برنامه‌ریزی بلندمدت و تحلیل خرده‌مالکی در بخش مرغ به عنوان آسیب جدی نیز مورد گفتگو قرار گرفت و مقررگردید در نشست‌های بعدی میان وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد کشاورزی در قالب طرح جامع صنعت طیور به ویژه مرغ به اجرا گذاشته شود.
در این نشست به حلقه‌های ماقبل تولید مرغ و جوجه یک‌روزه نیز توجه شد و قرار شد پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.
با توجه به شرایط هدفمندی یارانه‌ها که بخشی از هزینه تولید مرغداری ها ناشی از هزینه‌های انرژی می‌شود،‌ موضوع مدیریت بهره‌وری در واحدهای تولیدی و ضرورت بازنگری در آن به عنوان یکی دیگر از موضوعات نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com