تأمین روشنایی مرغداری های جامائیکا از انرژی خورشیدی

تأمین روشنایی مرغداری های جامائیکا از انرژی خورشیدی
ندا ترابی - مرغدارانی که تحت قرارداد با شرکت Jamaica Broilers Group هستند وارد پروژۀ جدیدی درخصوص مصرف بهینۀ انرژی شده اند که با کاهش هزینه های برق، هزینۀ تولید را نیز پایین می آورد
در نتیجۀ این اتفاق، مرغ های ارزان تر با برچسب کمپانی Best Dressed Chicken برای مصرف به بازار ارائه می گردد.
این پروژه به ارزش 10میلیون دلار (معادل با 890 میلیون دلار جامائیکا)، منابع روشنایی کم مصرفی نظیر لامپ های LED یا لامپ های دیود نوری را به همراه سیستم های فتوولتائیک خورشیدی برای تأمین روشنایی در مزارع پرورش مرغ و جوجه معرفی می کند. یکی از این سیستم های خورشیدی در حدود 3 هفتۀ پیش (اوایل ماه جولای) نصب شد و تاکنون در حدود 7 / 1 مگاوات برق تولید کرده است. این میزان معادل انرژی است که از 5800 فوت مکعب گاز طبیعی به دست می آید. به گفتۀ آقای Levy مدیر عامل مرغ گوشتی Best Dressed Chicken جامائیکا : "برای این تغییر نیاز به یک سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری است و معرفی این پروژه دو سال به طول می انجامد. در واقع این کمپانی به عنوان واسطه ای میان مزرعه داران با فروشندگان، شرکت های عرضه کننده و سرمایه گذاران این انرژی عمل می کند."{tor_sutitle}محاسبات اولیه نشان داده که به لحاظ مالی این کار عملی و شدنی است و طی 5 – 6 سال آینده هزینه های تولید هر مزرعه را کاهش خواهد داد{/tor_sutitle}
بر اساس اظهارات آقای Levy ، "بانک توسعۀ جامائیکا" از پشتیبان های مالی احتمالی برای تأمین وام مورد نیاز شرکت ها برای تأسیس انرژی خورشیدی است، همچنین "انجمن بین الملل مالی" که از اعضای گروه بانک جهانی است و پشتیبان پروژه های تأمین انرژی از منابع طبیعی و شرکت مشاور استراتژیک در امور بازرگانی، مالی، و مدیریتی است نیز از دیگر پشتیبان ها می باشند.
کمپانی "Jamaica Broilers" در برنامه های مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی از تجربۀ زیادی برخوردار است و در حدود 5 سال پیش در زمینۀ تولید اتانول با درجۀ سوخت که در بازار داخلی و خارجی به فروش می رسد، آغاز به فعالیت کرد. بنابر اظهارات آقای Levy گروه "Jamaica Broilers" بدون کاهش احتمالی قیمت روغن در بازار جهانی طی چهار سال آتی و یا بیشتر، تصمیم دارد که به منظور تسهیل روند برنامۀ انرژی جایگزین که در تونل های تهویۀ مرغداری ها کاربرد فراوانی خواهد داشت، مدیریت خود را در زمینۀ برنامۀ انرژی توسعه دهد. ایشان ادامه دادند : "محاسبات اولیه نشان داده که به لحاظ مالی این کار عملی و شدنی است و طی 5 – 6 سال آینده هزینه های تولید هر مزرعه را کاهش خواهد داد. نکتۀ قابل توجه این است که در این برنامه به جای آنکه مزرعه داران مزرعۀ خود را بعنوان وثیقه در مقابل وام اتخاذ شده قرار دهند، تأسیسات خورشیدی بعنوان تضمین وام عمل خواهد کرد. و در واقع ما با از میان بردن این مانع قادر خواهیم بود که هر چه سریعتر از این پروژه ذینفع گردیم."
با توجه به سودی که انتظار می رود با پایین آمدن هزینۀ تولید نصیب مزرعه داران گردد، گروه "Jamaica Broilers" نسبت به این برنامه بعنوان اهرمی برای سیاست قیمت گذاری و ذینفع گردیدن مشتریان نیز خوش بین هستند.
به گفتۀ آقای Levy نصب سیستم خورشیدی در مزرعۀ Atkins و در مزرعۀ دیگری در Sandy Bay در حدود 2 ماه پیش ، حاکی از اجرای فاز دوم برنامه است. در عین حال بایستی این تأثیر مثبت را نیز خاطر نشان کنیم که تولید هر کیلووات انرژی به منزلۀ خرید کمتر روغن است.
 
نظرات شما
  •  

    علی رضا گفت : ۹۱/۱۱/۱۷

    لطفا به اقای جامهیکا بگید به ما هم امو.ش های لازم را بد و به شرکت مانمایندکی در ایران بد هد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com