بی‌مهری دولت به صنعت دامداری کشور

بی‌مهری دولت به صنعت دامداری کشور
مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: تولید شیر خام و لبنیات در همه جا دنیا تحت حمایت دولت میسر است و به همین خاطر لازم است که در کشور ما نیز دولت تولیدکنندگان شیر خام و صنایع لبنی را مورد حمایت خود قرار دهد.
علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص یارانه شیر در کشور اظهار داشت: آخرین یارانه پرداختی دولت به دامداران در سه ماه اول سال 93 بوده با توجه به محدودیت‌های اقتصادی کشور نزدیک به یک سال و نیم که این طرح متوقف شده و هیچ کمکی از سوی دولت به دامداران نشده است.
وی افزود: تولید شیر خام و لبنیات در همه جا دنیا تحت حمایت دولت میسر است و به همین خاطر لازم است که در کشور ما نیز دولت به صورت مستقیم وغیر مستقیم تولیدکنندگان شیر خام و صنایع لبنی را مورد حمایت مستقیم خود قرار دهند.
عزیزاللهی در ادامه گفت: در واقع دولت با در اختیار گذاشتن تامین نهاد‌ه‌های ارزان قیمت، اقلام علوفه‌ای خدمات دامپزشکی و دامپروری در جریان تولید و خدمات تسهیلاتی می‌تواند تولیدکنندگان را مورد حمایت خود قرار دهد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور تصریح کرد: در واقع دولت برای تامین نهاده دامداران ارز رقابتی به واردات آن اختصاص می‌دهد اما این امر در کاهش قیمت اقلام خوراک خیلی موثر نیست زیرا باید خوراک دام وارداتی کمتر از این رقم باشد اما از طرفی چون شرکت‌های خصوصی اقلام خوراکی عرضه می‌کند به همین خاطر با سود بالایی به دست تولیدکننده می‌رسد. گفتنی است که دولت غیر از این امر هیچ کمکی به دامداران نکرده در حالی که انتظار می‌رود تسهیلات بانکی را به صنعت خودرو اختصاص داده در حوزه کشاورزی به خصوص شیر خام به دامداران اختصاص دهد.
 
نظرات شما
  •  

    امید گفت : ۹۴/۰۹/۲۶

    آقای مدیر عامل گفتی تمام دنیا کشوری که ازلحاظ ارزش پول میان 180 کشور از ته اول باشه پس جزء دنیا به حساب نمی آید اصلا ما دولت داریم که زیر چترش باشیم در امد ایران مال یکسری آقازاده وسوریه حزب الله لبنان ما ایرانی سهمی در در امد نداریم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com