بیمه محصولات کشاورزی و دامی ؛ ابزار‌ی دلگرم کننده برای کشاورزان و دامداران

دانلود
بیمه محصولات کشاورزی در استان زنجان ، رشد ۱۸۷ درصدی دارد.
نه تنها تامین‌کننده بخش اعظم تولیدات ناخالص بیمه محصولات کشاورزی و دامی ؛  ابزار‌ی دلگرم کننده برای کشاورزان و دامدارانداخلی است، سهم بسیار مهمی نیز در معیشت خانواده‌های روستانشین و کشاورز دارد.

از سویی دیگر بیمه محصولات کشاورزی و دامی یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که می‌تواند کشاورزان را به تولید، دلگرم و امیدوار کند، چرا که این محصولات همواره در معرض تهدید بلایای طبیعی همچون سیل، تگرگ، سرمازدگی، حمله آفات و تنش‌های محیطی قرار دارد.
معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: امسال طرح‌های بیمه‌ای متنوعی از جمله طرح بیمه جهش تولید و طرح ۳۳ درصد ارزش تولید به طرح‌های صندوق بیمه استان اضافه شده که دارای حداکثر تعهد بالا است.

موسی خانی افزود:امسال نیز همانند سال‌های گذشته، شرایط تخفیف و تقسیط حق بیمه ، برای کشاورزان، باغداران و دامداران وجود دارد.
وی با اعلام اینکه امسال۹۳ میلیارد ریال غرامت محصولات کشاورزی تا به امروز پرداخت شده است افزود: از این مبلغ ۷۷ میلیارد ریال غرامت برای محصولات زراعی (یعنی 70 درصد ) و ۱۶ میلیارد ریال نیز غرامت های بخش دام و طیور (یعنی 100 در صد ) است .

معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان در ادامه به رشد ۱۸۷ درصدی بیمه کل محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: ۲۰ هزار هکتار از محصولات زراعی استان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان است، که نسبت به سال زراعی گذشته رشد ۱۷۶ درصدی دارد.
موسی‌خانی با بیان اینکه مهلت بیمه محصولات کشاورزی تا پایان آذر ماه است ، از کشاورزان خواست در مهلت تعیین شده با مراجعه به شعب و نمایندگی‌های بیمه‌ای استان ، نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.
به گفته مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از بخش زراعت کشور زیر پوشش بیمه کشاورزی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com