بیمه فقط 50 درصد خسارات را به مرغداران پرداخت می کند

بیمه فقط 50 درصد خسارات را به مرغداران پرداخت می کند
مدیر عامل تعاونی مرغداران مرکز گفت: بیمه بر اساس قانون و جداولی خود خسارات را به مرغداران پرداخت کرده اما این رقم فقط 50 درصد ضرر و زیان تولیدکنندگان تخم مرغ را پوشش می دهد. 
حسین صنیع خانی، مدیر عامل تعاونی مرغداران مرکز اظهار داشت: به دنبال شیوع بیماری در مرغداری ها، گله هایی که تحت پوشش بیمه بودند، خسارت دریافت کردند.
وی افزود: میزان خسارات بر اساس سن گله متفاوت بوده اما این مسایل در جداول بیمه منظور نشده است.
صنیع خانی با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ به دلیل افزایش تولید، گفت: در حال حاضر مرغداران فقط 50 درصد خسارات خود را از طریق بیمه دریافت کرده و 50 درصد باقیمانده به ضررهای آنان به دلیل افت قیمت تخم مرغ در سال گذشته، افزوده خواهد شد.
وی در رابطه با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت خسارت به آن دسته از تولیدکنندگانی که تحت پوشش بیمه نیستند، اذعان داشت: صندوق بیمه مصوبه ای برای پرداخت خسارات به مرغداران به تصویب رسانده است.
مدیر عامل تعاونی مرغداران افزود: اما هنوز معاونت راهبردی ریاست جمهوری با این مصوبه موافقت نکرده است.
وی گفت: در صورت موافقت عزیزی، معاون راهبردی رییس جمهور با این مصوبه، به تولیدکنندگان فاقد بیمه نیز خسارت پرداخت خواهد شد.
امحای گله ها، کاهش بیش از 20 درصدی تولید را به همراه داشته است
صنیع خانی در رابطه با تاثیر امحای گله ها بر تولید تخم مرغ، اظهار داشت: شیوع بیماری در مرغداری ها کاهش 25-20 درصدی تولید را به همراه داشته است.
وی افزود: البته این کاهش، تولید را متعادل کرده و قیمت تخم مرغ که پیش از این به دلیل افزایش عرضه، کاهش یافته بود را به نقطه تعادل رساند.
مدیر عامل تعاونی مرغداران، قیمت تخم مرغ در بازار را متعادل توصیف کرد و افزود: قیمت رایج در بازار، برابر بهای تخم مرغ هایی است که از ترکیه وارد ایران می شود.
در نیمه دوم سال جاری با مازاد تولید مواجه خواهیم بود
صنیع خانی تاکید کرد: اگر روند تولید ادامه یابد، بایستی به فکر بازارهای صادراتی باشیم.
وی افزود: در حال حاضر جوجه ریزی گله ها آغاز شده و پیش بینی می شود در نیمه دوم سال جاری یا حداکثر تا سال 91 تولید به میزان سال 89 برسد.
مدیر عامل تعاونی مرغداران گفت: در سال 89 به دلیل مازاد تولید، کاهش قیمت داشتیم بنابراین تولیدکنندگان تخم مرغ، بار دیگر متضرر خواهند شد.  
 
کلمات کلیدی خسارت خسارت مرغداری
نظرات شما
  •  

    مرغدار کنگاوری گفت : ۹۰/۰۱/۲۹

    سلام .مرغداران عزیز نگران نباشید بسته حمایتی دولت (تولید کننده نابود کننده )تو راه اخه یکی نیست بگه جوجه 1300تومانی با چه عقلی ریختن داره با این همه مریضی و الودگی دستی دستی خودمون بندازیم تو چاه بعد بگیم الحمدلله خسارت جوجه ها رو بیمه میده میخوام نده 100سال سیاه چرا برادران تعزیرات چی الان دست به کار نمیشن قیمت جوجه رو کاهش بدن اخه ربطی به ملت همیشه در صحنه نداره چون مردم مرغ میخورن نه جوجه یک روزه بنابرین هرچه بسر تولید کننده میخواد بیاد بیاد فقط مرغ ارزون دست مردم برسه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com