بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و تأمین ۳ درصد گوشت قرمز کشور مقام سیزدهم را به خود اختصاص داده است.
رستم غیبی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یک درصد از کل مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این استان با تولید سالانه بیش از 30 هزار تن گوشت قرمز و تأمین 3 درصد گوشت قرمز کشور مقام سیزدهم را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: 749 واحد پرورش دام و طیور با ظرفیت 83 هزار و 425 رأس دام شامل گاو شیری، گوساله، بز و گوسفند در سطح استان وجود دارد که بیشترین تولیدات دام وطیور در شهرستان شهرکرد است.
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 195 واحد پرورش طیور با ظرفیت بیش از 4 میلیون قطعه طیور در این استان در حال فعالیت است.
غیبی افزود: نزدیک به 10 درصد از مجموع تولیدات دام و طیور در سطح استان به تولید گوشت قرمز اختصاص دارد و بیشترین تولیدات به میزان 83 درصد به مواد لبنی تعلق دارد که بیش از 17 هزار رأس گاو شیری در واحدهای تولید شیر استان وجود دارد.
وی افزود: یک درصد تولید گوشت مرغ، 3 درصد مواد لبنی، نزدیک یک درصد عسل و 0.2 درصد تخم مرغ کشور در این استان تولید و روانه بازار می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com