بیش از هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی در زنجان‌

بیش از هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی در زنجان‌
‌معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از هشت میلیون و 195 هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در شش ماه نخست امسال خبر داد.
‌رحمان رستم‌خانی با بیان این‌که این میزان جوجه‌ریزی در 198 واحد پرورش مرغ گوشتی استان زنجان انجام گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه ما با رشد یک درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در شش ماه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه‌ایم.
این مسئول ادامه داد: میزان تولید گوشت سفید حاصل از این میزان جوجه‌ریزی، 13 هزار و 850 تن بوده است که علاوه بر تامین گوشت مرغ داخل استان، مازاد آن به استان‌های همجوار نیز ارسال شده است.
وی تصریح کرد: سالانه بالغ بر 31 هزار و 300 تن گوشت مرغ در استان زنجان تولید می‌شود. 25 هزار و 800 تن از این میزان نیز در داخل استان به مصرف می‌رسد و در حدود پنج هزار و 500 تن مابقی که معادل 21 درصد تولید است، مازاد بر نیاز استان محسوب می‌شود.
رستم‌خانی، لازمه رونق صادرات گوشت مرغ را تولید بر اساس نیاز و سلیقه بازارهای هدف عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا، تولید مرغ سایز (مرغ سبک وزن) به صورت یک طرح کشوری در دستور کار قرار گرفته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com