بیش از هزار و 600 تن گوشت در خراسان شمالی تولید شد

بیش از هزار و 600 تن گوشت در خراسان شمالی تولید شد
معاون فنی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: یکهزار و 646 تن گوشت قرمز در هشت کشتارگاه این استان در شش ماه نخست سال جاری تولید شده است
دکتر ˈحمید رمضانیˈ گفت: این میزان گوشت قرمز از ذبح 36 هزار و 239 راس گوسفند، بز، گاو و گوساله و 17 نفر شتر حاصل شده است.
وی افزود: بازرسان بهداشتی این اداره کل بعد از ذبح دام ها مقدار یکهزار و 961 کیلوگرم گوشت گوسفند، 291 کیلوگرم گوشت بز و هشت هزار و 424 کیلوگرم گاو و گوساله را به علت نداشتن قابلیت مصرف، ضبط و معدوم ساختند.
رمضانی در خصوص تولید گوشت مرغ در استان گفت: در این مدت در کشتارگاه های طیور استان دو میلیون و 278 هزار و 426 قطعه مرغ با نظارت بازرسان بهداشتی این اداره کل ذبح شد که لاشه هشت هزار و 260 قطعه آن به علت وجود مشکل ضبط شد.
وی همچنین به فعالیت این اداره کل در بخش کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در شش ماه نخست امسال 33 هزار و 799 نوبت بازدید از مراکز عرضه گوشت، ضمایم خوراکی و واحدهای کبابی و غذاخوری و مراکز جمع آوری شیر استان انجام شده است.
معاون فنی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بازرسان این اداره کل در این بازدیدها 14 هزار و 47 کیلوگرم گوشت قرمز، 24 هزار و 944 کیلوگرم شیر، شش هزار و 751 کیلوگرم گوشت مرغ و ماهی، یکهزار و 102 کیلوگرم گوشت از کبابی و غذاخوری و 182 کیلوگرم ضمایم خوراکی را به علت نداشتن قابلیت مصرف، ضبط کردند.
وی افزود: هم اکنون در این استان، هفت کشتارکاه سنتی و یک کشتارگاه صنعتی دام و دو کشتارگاه طیور زیر پوشش اداره کل دامپزشکی فعالیت دارند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com